2385
Sök

Felslitet däck

715 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Varför är däcket slitet på sidan?  Mönsterdjupet är bra med corden sticker ut på sidan av däcket. Kan bifoga bild om ni inte förstog mig

fälg fantast
1 086 Inlägg
8 mars 2010
sidan  -  framvagnsinställningen fel
mitten - för högt lufttryck

gör en framvagnsinställning så kommer det bli bra sedan,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

2 174 Inlägg
8 mars 2010
Lowenhart han skrev inte om det var fram eller bak...hjälper det med framvagnsinställning om det är bakdäcken ?wink går göra en 4 hjulsinställning för runt 800 kr.

Om det är bak så har många bilar delad bakaxel och då blir hjulvinkeln helt fuckad, typ ford sierra är en sån bil som får riktigt grov lutning, men även saab 900 när man sänker dom tex.

som sagt, är det bak kan du ha delad bakaxel, och inget fel med det. annars är det en 4 hjulsinställning som gäller.

BMW fantast
1 172 Inlägg
8 mars 2010
troligen fel hjulvinklar. gör en framvagnsinställning innan du monterar nya sulor, eller i samband med bytet, så håller dom andra däcken lite länge..

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

715 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
hjulinställning är gjord. Men felaktig hjulinställning brukar väl vara ovanpå däcket? Fram är det

961 Inlägg
8 mars 2010
sliten spindelled eller bussning ?

Pure DieselPower

715 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Jockefors skrev:
sliten spindelled eller bussning ?

Felsöker man det genom att hissa upp bilen (framdelen) och skaka på hjulet?

248 Inlägg
8 mars 2010
Slitna bussningar i bakvagnen gör att bakdäcken ställer sig inåt liksom, och slits väldigt fort.

715 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Jockessaab skrev:
Slitna bussningar i bakvagnen gör att bakdäcken ställer sig inåt liksom, och slits väldigt fort.

För det första är det fram. Och däcken slits inte där de ska för där är jämnt mönsterdjup över hela ovansidan men sidan av däcket slits. Kanske det du mena

1 043 Inlägg
8 mars 2010
Regumerade däck?
Om jag förstår det rätt är det på sidan inte på slitbanan eller?

+Uppfinnare+
643 Inlägg
8 mars 2010
ladda upp en bild så blir det nog lättare wink

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

715 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
norpan1 skrev:
Regumerade däck?
Om jag förstår det rätt är det på sidan inte på slitbanan eller?

Vet inget om däcken eftersom de följde med bilköpet. Och du förstår rätt.

Administratör
2 978 Inlägg
8 mars 2010
Är det båda framdäcken eller bara ett hjul?

En kopp av den svarta såsen...

* Voff voff *
10 595 Inlägg
8 mars 2010
Eftersom det inte verkar vara på själva slitytan trådskaparens däck är trasigt så skulle jag helt klart misstänka att däcket helt enkelt tar i någonstans! Antagligen t.ex. när man svänger fullt eller mot själva fjäderbenet om däcket är för brett eller man kör med fel ET...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

715 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
Eftersom det inte verkar vara på själva slitytan trådskaparens däck är trasigt så skulle jag helt klart misstänka att däcket helt enkelt tar i någonstans! Antagligen t.ex. när man svänger fullt eller mot själva fjäderbenet om däcket är för brett eller man kör med fel ET...

//Brådhis

andra sidan av däcket

715 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Goffen skrev:
Är det båda framdäcken eller bara ett hjul?

bara ena som corden sticker ut på, höger fram.

Administratör
2 978 Inlägg
8 mars 2010
Då är det nog inget fel på hjulinställningen för vore det hjulinställningen så hade båda hjulen slitits. Är ett hjul som nytt och det andra helt slut så har du nog en separation i det hjulet som är slitet. Byt det hjulet och håll lite koll bara "det hade jag gjort"

En kopp av den svarta såsen...

715 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Vill tacka alla för bra svar!

715 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Goffen skrev:
Då är det nog inget fel på hjulinställningen för vore det hjulinställningen så hade båda hjulen slitits. Är ett hjul som nytt och det andra helt slut så har du nog en separation i det hjulet som är slitet. Byt det hjulet och håll lite koll bara "det hade jag gjort"

en sista fråga, vad kan hända om man inte bytar däck? är det värt och vänta tills man kan köra på sommardäck=

5 089 Inlägg
9 mars 2010
Vad handlar det om för bil, och vad handlar det om för dimention på däcken? Och även hur sänk denna bil är.

\Lindgren

Sök