2945
Sök

Skyline r33 turbo på volvo 240?

19 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
#1
Tjenna!

Jag har lite funderingar.
Jag håller på att sätta i b230ft i min volvo 240 turbo och jag har lyckats komma över en skyline turbo troligen från en r33.
Är dessa turbosar "tungdrivna"?
Hur mycket mos pallar dom för?
Motor reseptet är för tillfället, 3" från turbo, öppet filter, vx3 kam och lite vässad topp, chip kommer troligen också framöver.
Skulle de funka att hänga på skyline turbon eller e den på tok för stor och tungdriven?
Hur blir de med soppan tro? kommer den få nog med orginal 240 pumpar och 940 turbo spridare?
Är inte så het på ämnet känner ja så jag tänkte om de var någon som har en hum om detta?

Mvh Markus
Senast redigerat av Wielbass (9 mars 2010)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 mars 2010
#2
Är det från en GTST (dvs rb25det turbon.. ) så räcker den till runt 300hk.

Den är extremt lättdriven. keramiskt innehåll spoolar sjukt fort.

MEN den är känslig för höga laddtryck. Bör inte köras över 0.9bar. (0.9bar på en rb25det med rätt mappning ger 300hk+)

Är det från en GTR så är turbon skitliten och klara förmodligen inte mycket över 200hk MAX. (GTR kör ju dubbla agg orginal. så dessa är väldigt små)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

19 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
#3
myran skrev:
Är det från en GTST (dvs rb25det turbon.. ) så räcker den till runt 300hk.

Den är extremt lättdriven. keramiskt innehåll spoolar sjukt fort.

MEN den är känslig för höga laddtryck. Bör inte köras över 0.9bar. (0.9bar på en rb25det med rätt mappning ger 300hk+)

Är det från en GTR så är turbon skitliten och klara förmodligen inte mycket över 200hk MAX. (GTR kör ju dubbla agg orginal. så dessa är väldigt små)

skulle gissa på att de e från en gts då för den e ganska stor tongue
Men tror du den funkar på in motor då? Så de inte blir fel dimensionerat?

EDIT: Turbon heter 45v3 åsså står de NISSAN stor på den om de hjälper att identifiera den nått tongue
Senast redigerat av Wielbass (8 mars 2010)

54 Inlägg
1 april 2010
#4
Visst är de den turbon som har plastimpeller eller e ja helt ute å cyklar?
För då bör man va lite försiktig så det inte blir för varmt tongue...

Varför byter man kolvar om man använder begagnade ringar?
Det är ju som att låna farsans kallingar ur tvättkorgen.
De funkar men e inte rätt för de...

040 RedLine
1 219 Inlägg
2 april 2010
#5
"chip kommer troligen"
Om du inte chippar eller skaffat ställbart sprut kan du bara ladda ca 0,6bar.
Så chip är en självklarhet...

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Driver
2 111 Inlägg
2 april 2010
#6
Kekken skrev:
Visst är de den turbon som har plastimpeller eller e ja helt ute å cyklar?
För då bör man va lite försiktig så det inte blir för varmt tongue...

myran skrev:

Är det från en GTST (dvs rb25det turbon.. ) så räcker den till runt 300hk.

Den är extremt lättdriven. keramiskt innehåll spoolar sjukt fort.

MEN den är känslig för höga laddtryck. Bör inte köras över 0.9bar. (0.9bar på en rb25det med rätt mappning ger 300hk+)

Är det från en GTR så är turbon skitliten och klara förmodligen inte mycket över 200hk MAX. (GTR kör ju dubbla agg orginal. så dessa är väldigt små)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

54 Inlägg
2 april 2010
#7
Ah lite snabb i svängarna.

Varför byter man kolvar om man använder begagnade ringar?
Det är ju som att låna farsans kallingar ur tvättkorgen.
De funkar men e inte rätt för de...


Sök