3414
Sök

Dålig värme i kupén. Volvo S70 -99

474 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Tog fram min S70 ur sin vinterdvala i lördags och genast fick man problem 

Problem 1: Det är dålig värme, har jag värmen på max så sitter man ändå och småhuttrar och fläkten blåser nästan max.

Problem 2: När man har mittreglaget på AUT blåser det enbart nere vid fötterna (kanske därför man sitter och småhuttrar?) Om man däremot ändrar till dom manuella lägerna så blåser det där man har ställt in att det ska blåsa.

Problem 3: Ibland går det inte ändra till återcirkulerande luft men det brukar funka om man startar om bilen.

Någon som vet vad det kan vara för fel eller vart jag kan börja felsöka?
Bilen är en Volvo S70 -99 med ECC. Inga lampor på ECC'n blinkar vid start.

Volvo S60 2.5T AWD

2 266 Inlägg
9 mars 2010
kan nog vara komtrollpanelen som strular i kupen den du justerar värmen på, de är som en liten dator typ med inställda värden som justerar de fel, du kan åka till volvo och köra en felsökning på ecc konstigt att inga lampor blinkar i den

svetsdiff !!!

474 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Dom kanske inte har hunnit lagras ännu?
Satt och funderade på om man ska lufta kylsystemet på nått speciellt sätt, Jag bytte ju värmepaket nu under vintern och då tömde jag ju ur all kylarvätska så det kanske kan ligga nån luftficka kvar i värmepaketet?

Volvo S60 2.5T AWD

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
9 mars 2010
Ruuska_ skrev:
Dom kanske inte har hunnit lagras ännu?
Satt och funderade på om man ska lufta kylsystemet på nått speciellt sätt, Jag bytte ju värmepaket nu under vintern och då tömde jag ju ur all kylarvätska så det kanske kan ligga nån luftficka kvar i värmepaketet?

Luftficka är ju inte helt omöjligt iaf ! prova o lufta igen kanske det blir bra ? smile

474 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
Ska pröva det i helgen. Någon som har någon fundering kring dom andra problemen då?

Volvo S60 2.5T AWD

Volvo Tekniker
149 Inlägg
10 mars 2010
Ruuska_ skrev:
Ska pröva det i helgen. Någon som har någon fundering kring dom andra problemen då?

Kolla teromstaten, får du upp motortempen? Motortempmätaren ska vara exakt i mitten. Om den dimpar ner det minsta så är något fel.

474 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
SporreS40 skrev:
Ruuska_ skrev:

Kolla teromstaten, får du upp motortempen? Motortempmätaren ska vara exakt i mitten. Om den dimpar ner det minsta så är något fel.

Ja, mätarn ligger i mitten

Volvo S60 2.5T AWD

Sök