2593
Sök

Laddtrycks problem på min saab 9000.

41 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Tja!

Tänkte höra om någon vet vad det kan vara för fel på min saab 9000-96a. smile

I bilen sitter ett steg1 chip som gör att den laddar ca 0,7. problemet jag har är att den har börjat överladda! vilket leder till att hela bilen hoppar till (dör för en väldigt kort stund) när den den börjar ladda för mycket. frågan är varför den har börjat göra det? Är kanske det som kallas att bilen spikar? smile

Tacksam för svar! big_smile

3 295 Inlägg
9 mars 2010
det är trcykvakten som stryper bilen, troligtvis är det nåt knas med din magnetventil.

41 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
okej får beställa hem en ny o se om det funkar med en ny smile Dom har en förmåga att gå sönder ibland va? :S

50 Inlägg
9 mars 2010
kolla alla vakumslangar

41 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
saabgripen skrev:
kolla alla vakumslangar

japp smile alla vakumslangar är nya o bytta tongue

1 298 Inlägg
9 mars 2010
Min polare har i princip samma problem med sin. Men det är en original (troligen) ltt och om jag inte är helt fel ute så har inte ens ltt magnetventil original utan kör på grundladd på nåt vis?

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

41 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
chrillzter skrev:
Min polare har i princip samma problem med sin. Men det är en original (troligen) ltt och om jag inte är helt fel ute så har inte ens ltt magnetventil original utan kör på grundladd på nåt vis?

ja precis, orginal sitter det ingen magnetventil. men monterade det när jag chippade bilen smile

41 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
problemet löst smile det var magnetventilen smile

5 710 Inlägg
12 mars 2010
chrillzter skrev:

Nja....nästan rätt.
Har bilen värmeplattor (sitter mellan insug/topp) har den MV även fast det är en LTT.
Inga värmeplattor=ingen MV.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Sök