Tjena Tänkte att i denna tråd visa mitt ljudbygge i min sierra. Jag kommer säkert att bli kallad tok,klat,klåpare eller dåre och jag kanske inte hör hemma här om man ser vad ni alla bygger. Jag tänte bygga ett låg budget bygge. Jag har en massa högtalare liggande och tänkte nu när jag går arbetslös andvända dem och min tid till att gå lös på forden. Tyvärr är det inte samma fabrikat på högtalarna. Men eftersom jag är en glad amatör så är detta är en bra början. Bilder kommer jag lägga upp under byggets gång.
Har kommit fram till att Kajsa Varg hade varit stolt över mitt bygge, man tar vad man har. Till bafflarna använde jag 18mm MDF ur sågade ur gamla köksluckor...
Tack för inläggen. Jag använder fleecetyg för att få igen hållen i dörrsidan. Detta bygge ska vara ett lek och lär bygge. Så om det alltid blir rätt vet jag inte.
Ska du täcka för högtalarna med ett tätt galler eller liknande för att inte visa att det är olika fabrikat? Gillar idén med att ha en coaxial och en vanlig bas i samma dörr. Verkar häftigt det här ;D
Ska du täcka för högtalarna med ett tätt galler eller liknande för att inte visa att det är olika fabrikat? Gillar idén med att ha en coaxial och en vanlig bas i samma dörr. Verkar häftigt det här ;D
Jag tänkte det men har inte bestämt mig om jag ska göra egna galler eller köpa några. Ljudia hade galler som såg rätt tätta ut.
Tja Tänkte bara skriva lite om vad som händer i mitt bygge. Har precis bestämt mig att jag gör egna galler till dörrarna och "centerkanalen" så att de blir enhetliga. Varit och införskaffat plast och dyligt så nu ska det plastas. Mer bilder kommer inom kort.
Det är inte lätt att stå i en lägenhet och försöka få till något bra. Har man dessutom fyra underbara ungar som behöver hjälp med allt möjligt så blir det svårt att få tiden att räcka till. Men man gör så gott man kan. Laddar upp för att börja plasta.
Försöker fota så mycke jag kan och kommer ihåg. Fast när man är mitt i en grej så är det lätt att glömma att man ska fota, tycker jag.
Liten uppdatering. Förskte plasta idag och har kommit fram till att det inte var så smart att stå i ett kallförråd när det bara är fem plusgrader ute. Får väl se hur det blir.