I detta läge är koppling en underbar vän att ha, här kan du som förare reglera hur mycket kraft som skall fördelas till hjulen, vi lägger fokus på själva dragläget, du skall ha så lite dragläge så att du känner att bilen vill dra iväg och så lite gas att däcken ej spinner utan att bilen mer försöker att tugga sig fram. Börjar däcken spinna lättar du på gasen och trycker in kopplingen lite mer, ett par spinnande hjul gör ingen glad i denna situation (utan möjligtvis den där 10 åringen som står på balkongen över och filmar dig med mobilkamera som han sedan hade tänkt lägga ut på Youtube med texten Kille står och putsar isen). Fungerar inte detta kan du ta till en annan god vän nämligen backen, backen brukar ofta vara snäppet starkare än vad växeln framåt är, samma här, undvik spinn och låt bilen tugga sig fram så brukar det gå bra
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!