Jo tanken är ju att jag vill ha kanterna i högblank finish medans själva håligheten eller dom ner sänkta delarna i mattgrå.
Jag har kommit så långt att med en scotchbrie "hur det nu stavas" den vita varianten kan jag få bort alla ojämnheter och all skit på dom kanterna. Dock vet jag inte hur jag ska få rent det andra.
Verkar helt omöjligt sitter alla skit sitter verkligen fast. Funkar biltemas fälgtvätt eller ska man avända något starkare t ex någon syra?`
Om det nu kommer syra på kanterna blir som förstörda eller är det bara att polera upp dom igen?
Helt ärligt tror jag inget fälgtvätt i världen kan göra dom tipp topp igen min vän , plocka av däcken o blästra dom o lacka dom som VW-mannen med tippsa pm
Vet inte hur dom ser ut när dom är avtvättade, men tycker dom ser oxiderade ut. Satsa på blästring, men det måste inte vara glas. Jag har blästrat hundratals plåt/aluminium/magnesiumfälgar med sand, utan att ha förstört en enda.
Pulverlack/pulvergrund+våtlack på det sen så lär dom hålla i många år framöver. Vill du ha alla plana ytor polerade finns det inte mycket genvägar, många timmars jobb. Hade det bara varit ytterkanten mot däcket hade det varit mycket enklare.