2654
Sök

Hur mycket kan jag ladda med original avg/luftfilter etc volvo 940 ltt

15 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
har chippat min 940 ltt och ställt upp laddet till 0,8-0,9 bilen är helt original förövrigt är det nån fara me det
behövs de annat avgassystem luftfilter?

3 182 Inlägg
11 mars 2010
köp ett öppet filter från biltema så den andas bättre och helst  ett 3" från turbon och en hårdare wg från turbomek.se sen är det bara att ladda på jag kör på 1,2 i ladd nu.

-utan 940
1 728 Inlägg
11 mars 2010
Det är ingen idé att byta ut avgassystemet så länge du kör med originalturbon, sen är 3tum onödigt stort då 2,5tum generellt räcker till 350hk. 3tumssystem låter bara illa och är svårare att passa in.
Du kommer inte märka nån skillnad med varken sportluftfilter eller sportavgas, den kommer bara låta som om den går fortare.
Vänta med att byta ut dessa grejer tills du har en vassare topp och kam samt större turbo, då behövs det ökade flödet.

15 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
pukan2 skrev:
köp ett öppet filter från biltema så den andas bättre och helst  ett 3" från turbon och en hårdare wg från turbomek.se sen är det bara att ladda på jag kör på 1,2 i ladd nu.

okej ja det är det är en sån wg som ja satt dit:)  okej ja öppet filter har ja tänkt sätta dit för å få lite mer pysljud också:)

15 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
Andreas 940 skrev:
Det är ingen idé att byta ut avgassystemet så länge du kör med originalturbon, sen är 3tum onödigt stort då 2,5tum generellt räcker till 350hk. 3tumssystem låter bara illa och är svårare att passa in.
Du kommer inte märka nån skillnad med varken sportluftfilter eller sportavgas, den kommer bara låta som om den går fortare.
Vänta med att byta ut dessa grejer tills du har en vassare topp och kam samt större turbo, då behövs det ökade flödet.

okej men det är bra för då kan jag åka som det är nu tills man får lite slantar till nya prylar:)

-utan 940
1 728 Inlägg
11 mars 2010
emilreinholdsson skrev:
okej men det är bra för då kan jag åka som det är nu tills man får lite slantar till nya prylar:)

Ja man ska börja i rätt ände, köper du t ex. en grövre downpipe till originalturbon kommer inte den passa om du köper en turbo med större avgashus.
Börja med att byta till en roligare kam, t ex A-kammen från 740TIC, eller allra helst hela toppen från en sån så klarar du dig ett tag.

Sök