3361
Sök

Tona rutorna på min BMW eller inte?:) Vad tycker ni?

1337
1 343 Inlägg
14 mars 2010
Olsa66 skrev:
Är inte latt at bestemma sig!hehe..Men kan jo kjøpa solarplexus,så kan jag byte på utseende;D

Ska du tona så gör det ordentligt.
solarplexus är ju bara till att förstöra utseendet..
Antingen väljer du riktig solfilm eller så låt det vara orginal, INTE solarplexus

I'm not a fighter, I'm a lover!

108 Inlägg
15 mars 2010
Ras_J skrev:
ToTTeN skrev:
Kika på toningen som är på min silvriga.
Ganska udda?

Ja, sådan toning gillar jag, passar perfekt på den bilen men gärna med lite mjukare övergång dock om man nu får vara petig tongue. Men VARFÖR i hela fridens dar ska man inte få ha det på framdörrarna???
"Kopplare och våldtäktsmän AB" (läs polisen) får väl orka med att stanna bilen då om de är så oerhört intresserade av vem som kör!!! Fast de är väl rädda att de inte kommer ikapp/åker av vägen...

Anledningen till att du inte får tona rutorna på framdörrarna och vindrutan är för att vi övriga trafikanter (och även gående) ska kunna få ögonkontakt om det behövs. Det är den förklaring jag har fått av Transportstyrelsen och polisen skiter i vem det är som kör...

MEN det är jävligt snyggt med heltonat runt om... wink

Musiker
472 Inlägg
15 mars 2010
ITS_CUSTOM skrev:
Ras_J skrev:
ToTTeN skrev:
Kika på toningen som är på min silvriga.
Ganska udda?

Ja, sådan toning gillar jag, passar perfekt på den bilen men gärna med lite mjukare övergång dock om man nu får vara petig tongue. Men VARFÖR i hela fridens dar ska man inte få ha det på framdörrarna???
"Kopplare och våldtäktsmän AB" (läs polisen) får väl orka med att stanna bilen då om de är så oerhört intresserade av vem som kör!!! Fast de är väl rädda att de inte kommer ikapp/åker av vägen...

Anledningen till att du inte får tona rutorna på framdörrarna och vindrutan är för att vi övriga trafikanter (och även gående) ska kunna få ögonkontakt om det behövs. Det är den förklaring jag har fått av Transportstyrelsen och polisen skiter i vem det är som kör...

Där sa du nåt, att man inte kunde ha räknat ut det själv... roll Men skulle det inte räcka med att lämna framrutan "klar" och låta bilen se fin ut på sidorna iaf..?

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

5 111 Inlägg
15 mars 2010
Inte. Oerhört mycket cleanare som det är.

108 Inlägg
15 mars 2010
Ras_J skrev:
ITS_CUSTOM skrev:
Ras_J skrev:

Där sa du nåt, att man inte kunde ha räknat ut det själv... roll Men skulle det inte räcka med att lämna framrutan "klar" och låta bilen se fin ut på sidorna iaf..?

Lagen säger att man INTE får ha någon toning överhuvudtaget på framdörrar och vindruta.

Jag har kollat med både Transportstyrelsen och bilglasföretag. Jag vet att besiktningen är värst, där tar dom ett rakblad eller något annat vasst och repar sönder toningen på plats, har du otur så repar dom även själva rutan och då blir det ännu dyrare... Tror att man kan åka på körförbud också...

Min pappa va och beskita en av bilarna och då var det en yngre kille där med sin i en merca som hade tonat framrutorna och besiktningsmannen sa antingen får du körförbud eller så tar jag bort solfilmen på en gång...
Senast redigerat av ITS_CUSTOM (15 mars 2010)

Sök