2751
Sök

Tomgångsproblem volvo 850

IT-tekniker
9 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Hade min 850-97 strömlös ett dygn och efter detta så är tomgången strulig. Vid inbromsning kastas tomgången ner till 200-300 varv och bilen är på G att stanna, spottar upp sig lite men kommer aldrig upp till normalt värde. Vid tomgång ligger varvet på ca 700.
Har haft frågan ute innan men inga svar - snälla kom igen och hjälp mig!

285 Inlägg
15 mars 2010
hur långt har du kört bilen nu efter den varit strömlös?när batteriet har dött så nollställs bilen så de kan ta ett tag innan han ställer in sig och funkar 100 igen..men har du kört nån/några mil så borde den ha gjort de.annars är tjuvluft ett klart tecken när den uppför sig så.

1 Inlägg
15 mars 2010
Hade precis samma när jag nollade adaptionen på min 850. kör någon mil så ska du se att den släpper efter:)

IT-tekniker
9 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Tack för svar så länge, skall ner till Skåne i helgen så då kanske det rättar till sig. Har smort upp tomgångsmotorn och kollat alla slangar...bara att hoppas.

tysk.
592 Inlägg
18 mars 2010
LMM;en strular inte? Den drar inte tjuvluft nånstans?
På min gamla 850 hade jag aldrig problem med att den gick konstigt efter den varit strömlös, om det var i några timmar eller i flera månader. Inga problem alls.

Hobby Fotograf
650 Inlägg
18 mars 2010
hade samma problem lite tidigare i veckan. Jag körde bara några mil och så rättade det till sig själv. När bilen står strömlös så raderas alla bilens inställnigar. Men efter du har kört en stund så ställer bilen in dom igen. Annars om den inte gör det så låter det som om det skulle vara tjuvluft som nån nämde i ett tidigare inlägg.

IT-tekniker
9 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
Har kollat tjuvluft men det verkar inte vara så...har nu kört 70 mil och det verkar som att det rättat till sig något men den går inte ok. Nu tar det en kort stund innan varvtalet går ner t.ex. då man växlar upp eller kommer fram till stopp. Varvet ligger inte stabilt så något skit är det.

Sök