3251
Sök

Någon som har tips på sevärdheter i USA?

557 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Hej!

Jag ska göra en Roadtrip i USA i sommar och undrar om någon har några idéer på vad man kan se på där över?

Kommer att åka den 22 Juni och flyga till Miami, där står en Chrysler Sebring Cab eller Mustang Cab och väntar på oss (hyrbil).

Sen kommer vi att åka därifrån vidare genom Florida, New Orleans, Dallas, Tuscan, Phoenix, Las Vegas, Los Angeles. Ca 700-800mil.
Kommer att flyga hem från Los Angeles den 16 Juli, så ca 25 dagar i staterna.

Är det någon som har några tips på vad man kan se på efter den rutten? Vi har inte bestämt vägen exakt men bara att vi ska vara i LA den 16 Juli så vi kommer hem igen.

Kom gärna med massa tips.

Vet ju vissa saker man ska se som:

Key West
Everglades
Cape Canaveral
Cran Canyon
Las Vegas

Men jag vill gärna har mera tips.

Tack på förhand!

//Sebastian

GREASEMONKEY
822 Inlägg
15 mars 2010

Mvh S.Österdahl

340 Inlägg
17 mars 2010
Tjena!
Jag har gjort ungefär samma grej men med start ifrån New York. Jag kan rekommendera att när ni lämnar Las Vegas så åk norröver mot yosemite och San Fransisco, på så vis så får ni en jättefin resa längs med highway 1 ner till LA. Jag rekommenderar också att ni fortsätter ner till San diego om ni har tid över. Ni kommer ha sketkul, dock så händer det inte så mycket på vishan men passa på att besöka cadillac ranch i texas och hoppa upp på route66 där också. När ni närmar er Grand canyon så kan ni övernatta i en håla som heter Flagstaff, därefter är det en dagsutflykt till Grand canyon och ni hinner troligtvis hela vägen till Las Vegas på samma dag.

3 714 Inlägg
17 mars 2010
Cadillac ranch i Amarillo Texas kanske vore nått

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

iceman_21
17 mars 2010
Las Vegas är exakt såsom du har sett filmerna,,fast 3ggr värre i verkligheten!. det kommer bli en Enorm upplevelse!. Sen gillade jag inte alls San Fransisco,mest pga vädret.  Men L.A & Las Vegas är det fetaste/bästa resa jag nånsin gjort.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
17 mars 2010
Fyfan du gör min resa jag kom hem ifrån i måndags baklänges!
Ska lista nu vad vi gjorde, allt var värt!

Key West, fyra timmar ut dit sen 4 timmar hem för att se inget riktigt speciellt. Inte värt.

Don Garlits dragracing museum i Ocala.
Dragracing in Gainesville (Om det är då när du är där).
Burbon Street i French Quarter i New Orleans.
411 Elm Street i Dallas (där JFK blev pangad).
Universal Studios i Orlando.
Naval Air Museum i Sarasota.

Typ dom sakerna! smile

Vi landade i Fort Worth, sen till Dallas, Waco, Houston, New Orleans genom Baton Rogue, Mobile, Tallahassee, Sarasota, Ocala, Tampa, Miami genom Alligator Alley (skit grymt!), sedan upp till Orlando, Gainesville, Atlanta sen hem.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

557 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
tjompa skrev:
Tjena!
Jag har gjort ungefär samma grej men med start ifrån New York. Jag kan rekommendera att när ni lämnar Las Vegas så åk norröver mot yosemite och San Fransisco, på så vis så får ni en jättefin resa längs med highway 1 ner till LA. Jag rekommenderar också att ni fortsätter ner till San diego om ni har tid över. Ni kommer ha sketkul, dock så händer det inte så mycket på vishan men passa på att besöka cadillac ranch i texas och hoppa upp på route66 där också. När ni närmar er Grand canyon så kan ni övernatta i en håla som heter Flagstaff, därefter är det en dagsutflykt till Grand canyon och ni hinner troligtvis hela vägen till Las Vegas på samma dag.

Okej, ja de låter ju riktigt nice. Jag har inte tänkt på att man kan ta den vägen till LA. Men de låter som en bra ide att få se lite mera av västkusten på de sättet. Ja flagstaff har vi prickat in på kartan såg jag nu.

557 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Fyfan du gör min resa jag kom hem ifrån i måndags baklänges!
Ska lista nu vad vi gjorde, allt var värt!

Key West, fyra timmar ut dit sen 4 timmar hem för att se inget riktigt speciellt. Inte värt.

Don Garlits dragracing museum i Ocala.
Dragracing in Gainesville (Om det är då när du är där).
Burbon Street i French Quarter i New Orleans.
411 Elm Street i Dallas (där JFK blev pangad).
Universal Studios i Orlando.
Naval Air Museum i Sarasota.

Typ dom sakerna! smile

Vi landade i Fort Worth, sen till Dallas, Waco, Houston, New Orleans genom Baton Rogue, Mobile, Tallahassee, Sarasota, Ocala, Tampa, Miami genom Alligator Alley (skit grymt!), sedan upp till Orlando, Gainesville, Atlanta sen hem.

Okej! Ska skriva upp dessa saker till listan tack!
En fundering då?, bodde ni på motell under resan? Isåfall vad kan man säga att snittpriset ligger på ungefär för en natt?
Vi har suttit och räkna på de där men de är lite krånligt att få ihop en budget, men vi hade räkna med ca 35 dollar/ person för en natt.

Alligator Alley har vi lagt till på listan och de är nått jag verkligen ser fram emot..

2 182 Inlägg
17 mars 2010
Och en rolig upplevelse skulle väl vara att hyra en muskelbil från den gamla goda tiden iställer för en nyare jänkare, stod nått om det i ett av de senaste numret av POWER.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

340 Inlägg
18 mars 2010
Motell bodde jag på under min vistelse och i Las Vegas så vart det hotell Monte Carlo.
Snittpriset är runt 50Dollar för ett enkelrum med en stor säng, sen finns det givetvis massa andra alternativ, jag föreslr att ni håller er till dom stora kedjorna såsom Best Western och dylikt, vi tog in på ett ställe som hette "it´l do" och vad jag kan säga i efterhand så dög det INT då vi fick leta oss till nått värdigare klockan två på natten.

557 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Niklas1987 skrev:
Och en rolig upplevelse skulle väl vara att hyra en muskelbil från den gamla goda tiden iställer för en nyare jänkare, stod nått om det i ett av de senaste numret av POWER.

Ja de hade ju varit trevligt. Tanken var från början att köpa en bil där och sen åka runt hela usa. Den resan skulle tagit ca 3 månader, men nu har vi båda fått jobba och man kan inte vara ledig hur länge som helst tyvärr.

557 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
tjompa skrev:
Motell bodde jag på under min vistelse och i Las Vegas så vart det hotell Monte Carlo.
Snittpriset är runt 50Dollar för ett enkelrum med en stor säng, sen finns det givetvis massa andra alternativ, jag föreslr att ni håller er till dom stora kedjorna såsom Best Western och dylikt, vi tog in på ett ställe som hette "it´l do" och vad jag kan säga i efterhand så dög det INT då vi fick leta oss till nått värdigare klockan två på natten.

Okej! Ja de är värt att tänka på. Nu är varken jag eller polaren kräsen när de gäller att sova bara så vi kommer nog att köra med billiga ställen sen blir det fina hotell i Vegas bla..

3 929 Inlägg
18 mars 2010
Ta alltid Motel 6!
Alltid hyffsat, inget fancy, aldrig värdelöst.
Samma standard vart du än är, ingen ohyra eller sån skit som man kan råka få på andra motel!
Och dom brukar ha nattvakter på parkeringen också så ganska bra.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 534 Inlägg
18 mars 2010
har själv varit i florida, och vi besökte då everglades, miami beach och  disneyland
helt insane är det, rekomenderar starkt dem 3 ställena

557 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Ta alltid Motel 6!
Alltid hyffsat, inget fancy, aldrig värdelöst.
Samma standard vart du än är, ingen ohyra eller sån skit som man kan råka få på andra motel!
Och dom brukar ha nattvakter på parkeringen också så ganska bra.

Ja jag har hört om den kedjan att de ska vara okej. Bra med vakter på parkeringen med.

62 Inlägg
19 mars 2010
Räkna med 40$ dollar natten för ett dubbelrum, så slipper budgeten spricka!
Cadillac ranch i amarillo var väl rätt intressant, men det är trotsallt inte nå annat än ett gäng sönderklottrade cadillacer nergrävda på en vinpinad åker, svårt å hitta då det inte är skyltat trots att det ligger alles utmed highwayen! Är ni i amarillo så testa även Big Texan Steakhouse, där dom säljer dom största biffarna i världen? 72 ounces, ca 3kg tydligen?
I phoenix så fick vi tag på en firma som hyrde ut quadar, crossar m.m ute i öknen, hur jävla kul som helst, inte så jävla dyrt heller, kan det ha vart nå 150$ för en hel dag? kom ihåg vatten, massor med vatten!
Sen om ni skall från phoenix till LA så se för bövelen till å stanna i San Diego, dels har du sea world där som jag tyckte var intressant som fan, isbjörnar, hajar å späckhuggare å skit! Sen ligger där även ett hangarfartyg som funkar som museum i hamnen, också intressant som fan!
Gjorde nästan samma rutt som er, fast vi började i Houston å körde 3v å sluta i Las Vegas för exakt 2 år sen. LA tyckte jag var lite överreklamerat, men universal studios å Disney Land var rätt grymt, vi bodde i Hollywood å det var precis lika turistigt som man kan tro!
Ha en trevlig resa nu! Om du går in på resedagboken.se och söker efter "frantzen" så ligger där bilder från våran resa!

3 929 Inlägg
19 mars 2010
Hangarfartyget ligger i Corpus Cristi wink

62 Inlägg
19 mars 2010
Hehe, låg då i hamnen i San Diego när vi vär där iaf big_smile

1 Inlägg
21 mars 2010
Finns tips om sevärda platser på http://www.roadtripguiden.se och där tipsas om http://www.roadtripguiden.se/sevardhete … pokstaden/ som är en övergiven spökstad och idag museum. Det var rätt coolt faktiskt!

Om du ska åt New Orleans hållet så ta en avstickare till Memphis och Graceland!

Fd Bannad
657 Inlägg
21 mars 2010
Alcatraz Island?

Chrysler Museum!!

Märkesbög

Sök