2717
Sök

Köpa nya 9-5, ge saab mitt stöd ?

Teddan
2 495 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
jag var inne en sväng på Saab idag då jag känner starkt för att stödja den lokala biltillverkaren.

Blev ruskigt förvånad när jag insåg att den blev ganska billig trots mycket utrustning.
Så båten är ute på annons nu så blir den såld, då ska jag ge saab mitt stöd.

Hur tycker ni andra , är det någon mer än jag som känner likadant ?

Nya 9-5an är ju en grymt snygg bil med många fina lösningar , dock ett trångt baksäte och jobbigt in och ursteg.

http://www.teknikensvarld.se/_internal/cimg!0/g28trwf8crqsxc89pp75jojebqziau2.jpg

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Musiker
472 Inlägg
16 mars 2010
Jag tycker det är helt idiotiskt att låta SAAB gå i graven!
Inte för att jag tror vi är så värst beroende av av just bilindustrin, men vi BEHÖVER den industriella infrastrukturen om vi ska klara oss genom "finanskrisen", som tvärt emot vad många säger bara har börjat!!!
SAAB tillverkar dessutom fina bilar!
Vad jag är lite rädd för är att herr Muller har för avsikt att "tömma" bolaget på resurser och dra! Han har tydligen gjort så förut...

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Volvo förrare
47 Inlägg
16 mars 2010
Hmm jo en saab hade ju inte varit fel... Men

http://www.e24.se/pengar24/bil-och-bat/ … 917443.e24

De tycker jag är lite fel.. Hoppas de funkar endå

-:: Daniel Viggeborn ::-

2 600 Inlägg
16 mars 2010
tycker det låter bra om du gillar bilen för det är ju huvudsaken sen är ju 9-5 en trevlig bil och bra och snygg. lycka till med köpet (;

gör som jag kör gubba racer=)

fotograf
119 Inlägg
16 mars 2010
Ja nya 95 verkar riktigt bra!, ett ordentligt lyft ifrån den gamla som sett likadan ut i flera decennier.

453 Inlägg
16 mars 2010
Köp en blå big_smile De ser riktigt coola ut på bild i alla fall tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 mars 2010
Hade väntat in lite biltester jag...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 mars 2010
Hade köpt den bil jag fattat tycke för och struntat i att stödja någon tillverkare, tillverkar de bra produkter säljer de av sig självt och tillverkar de dåliga produkter är det lika bra de går omkull. Vi får se vilken kategori "Nya Saab" tillhör...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

876 Inlägg
16 mars 2010
Rquired skrev:
Hade köpt den bil jag fattat tycke för och struntat i att stödja någon tillverkare, tillverkar de bra produkter säljer de av sig självt och tillverkar de dåliga produkter är det lika bra de går omkull. Vi får se vilken kategori "Nya Saab" tillhör...

vi vet ju vilken kategori du vill "Nya Saab" ska tillhöra smile

Men för att hålla sig till topic så tycker jag det är en jävligt snygg bil på bild. Har inte haft möjlighet att se den i verkligheten ännu smile

Teddan
2 495 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Rquired skrev:

jag tycker en är prisvärd och verkar bra, ger ett kvalitets intryck och priset är i mina ögon rätt.

Inte som att gå och köpa sig en 520d som kostar väldigt mycket mer med samma utrustning.

Teddan
2 495 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Viggeborn skrev:
Hmm jo en saab hade ju inte varit fel... Men

http://www.e24.se/pengar24/bil-och-bat/ … 917443.e24

De tycker jag är lite fel.. Hoppas de funkar endå

men jag ska om det nu blir så !
köpa en vector, diesel , vector plus paket (tror jag det heter) och lite navi osv.. bilen kostar iaf en bra bit under 400k med den utrustningen vilket jag tycker är mycket prisvärt

2 982 Inlägg
16 mars 2010
min kollega köpte en 2,0T 9-5a kombi 2008a som rullat 5000mil från svenska bil för 134000:- för en månad sedan

2 982 Inlägg
16 mars 2010
åandra sidan är det STOR skillnad på en porsche och diablo mot en saab.
porsche och lambo tillhör en egen klass.. oavsett ålder.

Teddan
2 495 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Residence skrev:
min kollega köpte en 2,0T 9-5a kombi 2008a som rullat 5000mil från svenska bil för 134000:- för en månad sedan

ja prisraset är man lite rädd för.

men dom "gamla" 9-5 har ju kraftigt rabatterade priser som nya nu .

Men min 335d kostade över 700 000kr ny och jag köpte den när den var mindre än ett år gammal för precis under 400 000kr, det är prisras

Teddan
2 495 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Residence skrev:

Porschen och diablon har inget med denna affären att göra, det är min Honda Cr-v diesel -08 som skall bort då .

8 883 Inlägg
16 mars 2010
Nya 9-5:an är riktigt jävla snygg
Ett bra val du gör samtidigt som du stödjer "svensk" bilindustri så får du förhoppningsvis kul under den tiden wink

Fotograf på tierpidag.se

Teddan
2 495 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
Nya 9-5:an är riktigt jävla snygg
Ett bra val du gör samtidigt som du stödjer "svensk" bilindustri så får du förhoppningsvis kul under den tiden wink

känner så också, sen är det alltid kul att vara bland dom "första"
var ju det med min första accord och många undrade ju vad det var för bil osv, folk blir nyfikna.

Tror absolut att det är en bil av toppkvalitet då dom har haft god tid på sig att utveckla den .

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 mars 2010
lindell90 skrev:
Rquired skrev:

vi vet ju vilken kategori du vill "Nya Saab" ska tillhöra smile

Men för att hålla sig till topic så tycker jag det är en jävligt snygg bil på bild. Har inte haft möjlighet att se den i verkligheten ännu smile

Tror de kommer tillhöra, det är en stor skillnad mellan det och att vilja att de skall gå omkull.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Musiker
472 Inlägg
16 mars 2010
Jag hoppas förstås (som de flesta andra) på att SAAB blir en "premiumbil" igen och då FÅR det kosta pengar, tycker det verkade vara på väg utför ett tag, men nu kanske vi ser "ljuset i tunneln"!
Residence skrev:

Visst är det en enorm skillnad, men jag har för mig att man testat den gamla 9000-modellen vs en samtida 911, på bana och kommit fram till att saaben åtminstone hade bättre väghållning! (Var en SAAB-designer som sa det visserligen... roll )
Senast redigerat av Ras_J (17 mars 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Tvivlare
2 266 Inlägg
16 mars 2010
jag hade nog hört mig för lite grann om hur opel insignia är. trots allt så delar ju 9-5 och insignia plattform och mycket delar vad jag har hört. och än så länge har man inte hört några jättegoda ord om insignia...

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Sök