he instämmer nog med dom flesta här
allt handlar om ballans 525an runt 1992 den med m50 väger runt 1700 kg min ... håller själv på o bygger en .
men förra bilen jag körade lite drifting med var en helt orginal sirerra med vanlig handbroms. fungerade hur fint som hällst:P hehe
min finns ju dom som kör med fwd med men det är ju lite knepigt (kräver träning )
men ja skulle ju säga att en bra driftbil
bra däck
inte tokhög
bra handbroms då det är ingångs momentet för o få svagare bilar att tappa greppet lite (kräver lite träning för o göra alla momenten i rätt tid:)
lättad på rätt ställen inte bara slänga ur allt som finns utan ta från rätt ställen det mesta vikten man har är ju dels saker som bak säte o så . men sen har man ju även en stor del fram för lättar du bilen fram till viss del så kommer bakänden bli lättare under körning:)
lsd
o kanske lite extra rör till förstärkningar av länkarmar o liknade
fjäderbensstag
dessa grejer kostar inte många kronor att fixa om man har en vinkelslip o svets:) byggde allt detta förutom (lsd) på sierran tror det kosta 500 kr i matrial o då fick ja köpa allt matrial.
slå gärna en titt på mitt projekt med 525 1992 så ser ni hur man kan bygga snabbt enkelt o smidigt o billigt men att det håller en lång lång tid
..