2620
Sök

Problem med ljudet.

4 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
Tjena. har just upptäckt ett problem med mitt ljud. det började igår när basen slutade spela, jag åkte hem och pilla lite med den och kände då att den lukta bränt och det gav ingen respons när jag testade den med ett vanligt batteri. fick låna en kompis bas senare på kvällen och det funka bra tills idag då den med sluta spela och det luktade bränt. antar att det är samma fel... Vad kan det då vara för fel?

Jag har en äldre pioner stereo, bluapunkt steg på 600 watt. basarna var först en 12a som jag inte vet någonting om, hemmabygd. sedan någon bas av den billigare modellen på media markt.

tack sam för snabba svar! / kristian

4 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
ja men vad krävs då? bättre bas?

2 914 Inlägg
21 mars 2010
mja snarare steg, inställnigar, installation överhuvudtaget, om du trycker på basens kon, hur känns det då? stumt?
Senast redigerat av kalle_kalle (21 mars 2010)

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
21 mars 2010
vad har du för spec över steget och hur många watt ligger basarna du prövat på ?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

4 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
ingen aning, fick låna steget av en kompis så vi koppla bara in det lite snabbt och det lät bra så vi rörde inget.. första basen var en 12 jag köpte på brl för ett x antal år sen. tror den ligger på 300 watt kanske. Den som gick sönder idag har jag inte mycket fakta om förutom att den finns o köpa på media markt för 700 kr cool. Antar att det absolut inte är någon värsting grej.

Sök