3464
Sök

Vart kan man köpa stålomspunnen slang billigt? för olja o bensin

695 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
#1
som rubriken lyder. vart kan man köpa stålomspunnen slang för olja o bensin? ska gärna tåla tryck också.


//Mathias

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

354 Inlägg
21 mars 2010
#2
snygg_mange skrev:
som rubriken lyder. vart kan man köpa stålomspunnen slang för olja o bensin? ska gärna tåla tryck också.


//Mathias

Man kan inte använda "stålspunnet" och "billigt" i samma mening wink hahh, nämen Biltema säljer stålspunna slangar skit billigt, och enligt rykten inte alls dåliga heller!! smile så kolla upp det!

MVH!

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

695 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
#3
maattias skrev:
snygg_mange skrev:
som rubriken lyder. vart kan man köpa stålomspunnen slang för olja o bensin? ska gärna tåla tryck också.


//Mathias

Man kan inte använda "stålspunnet" och "billigt" i samma mening wink hahh, nämen Biltema säljer stålspunna slangar skit billigt, och enligt rykten inte alls dåliga heller!! smile så kolla upp det!

MVH!

a de e sant:P a har köpt lite såna där innan men tål dom olja o tryck?

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

689 Inlägg
21 mars 2010
#4
Jag köper dom på hydroscan, man åker dit och visar upp hur man vill ha dom så gör dom de medans man väntar..


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 mars 2010
#5
Biltemas slang är omspunnen med ALUMINIUM och inte rostfritt. Sen är innerslangen inte av plast/teflon utan är gjord av vanligt gummi!
Visst, den ser ju trevlig ut att titta på men är inte ett dugg bättre än vanlig gummislang. Höljet tål ingen innan det trasar upp sig sad


283 Inlägg
21 mars 2010
#6
www.vcracing.se har bra priser på sånna grejer wink

695 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
#7
bumpe skrev:
Biltemas slang är omspunnen med ALUMINIUM och inte rostfritt. Sen är innerslangen inte av plast/teflon utan är gjord av vanligt gummi!
Visst, den ser ju trevlig ut att titta på men är inte ett dugg bättre än vanlig gummislang. Höljet tål ingen innan det trasar upp sig sad

okej men vet du om dom tål olja o tryck? tänkte ha till olje matningen på turbon

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

354 Inlägg
21 mars 2010
#8
snygg_mange skrev:
bumpe skrev:
Biltemas slang är omspunnen med ALUMINIUM och inte rostfritt. Sen är innerslangen inte av plast/teflon utan är gjord av vanligt gummi!
Visst, den ser ju trevlig ut att titta på men är inte ett dugg bättre än vanlig gummislang. Höljet tål ingen innan det trasar upp sig sad

okej men vet du om dom tål olja o tryck? tänkte ha till olje matningen på turbon

ring dit å fråga. smile


Bagarn: "Jag köper dom på hydroscan, man åker dit och visar upp hur man vill ha dom så gör dom de medans man väntar.."


Kostar ju skjortan, byxorna OCH kalsongerna! wink Men braa blir det!! smile

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

1 072 Inlägg
21 mars 2010
#9
snygg_mange skrev:
bumpe skrev:
Biltemas slang är omspunnen med ALUMINIUM och inte rostfritt. Sen är innerslangen inte av plast/teflon utan är gjord av vanligt gummi!
Visst, den ser ju trevlig ut att titta på men är inte ett dugg bättre än vanlig gummislang. Höljet tål ingen innan det trasar upp sig sad

okej men vet du om dom tål olja o tryck? tänkte ha till olje matningen på turbon

En stålomspunnen slang ligger i runda slängar på 300bar i arbetstryck och ca 800bar i sprängtryck. Vanliga hydraulslangar klarar mycket höga tryck.

Så ska du komma billigt undan köper du en vanlig olje/bensin resistant slang. Eller
går till bitlema & köper 25m trädgårdslang för 50:-
klarar garanterat trycket du har i bilen


354 Inlägg
21 mars 2010
#10
sik skrev:
snygg_mange skrev:
bumpe skrev:
Biltemas slang är omspunnen med ALUMINIUM och inte rostfritt. Sen är innerslangen inte av plast/teflon utan är gjord av vanligt gummi!
Visst, den ser ju trevlig ut att titta på men är inte ett dugg bättre än vanlig gummislang. Höljet tål ingen innan det trasar upp sig sad

okej men vet du om dom tål olja o tryck? tänkte ha till olje matningen på turbon

En stålomspunnen slang ligger i runda slängar på 300bar i arbetstryck och ca 800bar i sprängtryck. Vanliga hydraulslangar klarar mycket höga tryck.

Så ska du komma billigt undan köper du en vanlig olje/bensin resistant slang. Eller
går till bitlema & köper 25m trädgårdslang för 50:-
klarar garanterat trycket du har i bilen

Nejjnejj! oljan har garanterat förstört slangen efter väldigt kort tid!!

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

1 072 Inlägg
21 mars 2010
#11
maattias skrev:
sik skrev:
snygg_mange skrev:

okej men vet du om dom tål olja o tryck? tänkte ha till olje matningen på turbon

En stålomspunnen slang ligger i runda slängar på 300bar i arbetstryck och ca 800bar i sprängtryck. Vanliga hydraulslangar klarar mycket höga tryck.

Så ska du komma billigt undan köper du en vanlig olje/bensin resistant slang. Eller
går till bitlema & köper 25m trädgårdslang för 50:-
klarar garanterat trycket du har i bilen

Nejjnejj! oljan har garanterat förstört slangen efter väldigt kort tid!!

de va ironi i de inlägget. roll

det skulle va billigt, och billigare än så blir det inte


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 mars 2010
#12
sik skrev:
de va ironi i de inlägget. roll

det skulle va billigt, och billigare än så blir det inte

Däremot brukar tryckluftslangen vara oljeresistent och klara 15-20 bar!
snygg_mange skrev:
bumpe skrev:
Biltemas slang....

okej men vet du om dom tål olja o tryck? tänkte ha till olje matningen på turbon

Hade inte använt den till trycksidan, men har tänkt använda dem till vatten in och ut!

Hade hoppat stålompunnet och gått på vanlig armerad hydraulslang med pressade anslutningar! Stålomspunnet är snyggt men hydraulslang fungerar minst lika bra till det du ska ha det till! smile
Går att få det ordnat hos bl.a Hydroscand eller Dunlop Hiflex!
Senast redigerat av bumpe (21 mars 2010)


KHRacing
21 mars 2010
#13
snygg_mange skrev:
bumpe skrev:
Biltemas slang är omspunnen med ALUMINIUM och inte rostfritt. Sen är innerslangen inte av plast/teflon utan är gjord av vanligt gummi!
Visst, den ser ju trevlig ut att titta på men är inte ett dugg bättre än vanlig gummislang. Höljet tål ingen innan det trasar upp sig sad

okej men vet du om dom tål olja o tryck? tänkte ha till olje matningen på turbon

Du hade alltså tänkt sätta en slangklämma som håller en oljetrycksslang?

Snälla, lägg lite pengar på det med pressade slangar så slipper vi läsa om dig i tidningen om en ungkille som brann inne i sin bil pga snålhet "

354 Inlägg
21 mars 2010
#14
KHRacing skrev:
snygg_mange skrev:
bumpe skrev:
Biltemas slang är omspunnen med ALUMINIUM och inte rostfritt. Sen är innerslangen inte av plast/teflon utan är gjord av vanligt gummi!
Visst, den ser ju trevlig ut att titta på men är inte ett dugg bättre än vanlig gummislang. Höljet tål ingen innan det trasar upp sig sad

okej men vet du om dom tål olja o tryck? tänkte ha till olje matningen på turbon

Du hade alltså tänkt sätta en slangklämma som håller en oljetrycksslang?

Snälla, lägg lite pengar på det med pressade slangar så slipper vi läsa om dig i tidningen om en ungkille som brann inne i sin bil pga snålhet "

nepp, de håller nog med slangklämmare! smile prövad sak, och många som kör me de smile alltså lite dyrare och bättre slangklämmare då, inga slangklämmare som du köper vid macken till vattenslangen att vattna blommorna med..


Snälla, lägg lite pengar på det med pressade slangar så slipper vi läsa om dig i tidningen om en ungkille som brann inne i sin bil pga snålhet

hahaha, då blir vi två lol
Senast redigerat av maattias (21 mars 2010)

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Xenoholic
2 559 Inlägg
21 mars 2010
#15
Kör med biltemas slang till oljan på turbon på vår 9-3a. Har i alla fall funkat i ett år smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

689 Inlägg
21 mars 2010
#16
maattias skrev:
snygg_mange skrev:
bumpe skrev:
Biltemas slang är omspunnen med ALUMINIUM och inte rostfritt. Sen är innerslangen inte av plast/teflon utan är gjord av vanligt gummi!
Visst, den ser ju trevlig ut att titta på men är inte ett dugg bättre än vanlig gummislang. Höljet tål ingen innan det trasar upp sig sad

okej men vet du om dom tål olja o tryck? tänkte ha till olje matningen på turbon

ring dit å fråga. smile


Bagarn: "Jag köper dom på hydroscan, man åker dit och visar upp hur man vill ha dom så gör dom de medans man väntar.."


Kostar ju skjortan, byxorna OCH kalsongerna! wink Men braa blir det!! smile

För mig vart det billigare att köpa TVÅ stålomspunna än att köpa EN "orginal" från mekonomen smile


Under upplärning
368 Inlägg
21 mars 2010
#17
Ville bara göra ett inlägg i tråden har använt biltemas 10mm stålomsbundna slang i förrgår till bränsle till xtra spridare och där hade jag 6 bars tryck och slangen stod som en spärrballong DOCK var den hel och varken läckte eller gick sönder men den är helt sladdrig och slak som ett vått semskinn så det verkar inte vara superkvalite men de fungerar helt klart wink

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

354 Inlägg
21 mars 2010
#18
Dogge_93 skrev:
Ville bara göra ett inlägg i tråden har använt biltemas 10mm stålomsbundna slang i förrgår till bränsle till xtra spridare och där hade jag 6 bars tryck och slangen stod som en spärrballong DOCK var den hel och varken läckte eller gick sönder men den är helt sladdrig och slak som ett vått semskinn så det verkar inte vara superkvalite men de fungerar helt klart wink

hahaha, kunde inte låta bli att skratta när jag läste detta wink haha, lät bara så bra! Men du ska nog akta dig lite! skulle nog byta om den står som en "spärrballong". lol näämen tror nog den spricker förr eller senare då! Och räcker med ett varmt grenrör så brinner bilen upp! hmm



MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Under upplärning
368 Inlägg
21 mars 2010
#19
HAHA ja visst lät det kul men vi har också bytat de verkade inte riktigt bra tongue men vi kör ju inte heller på 6 bar var bara btr som var inställd för etanol:P haha

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

354 Inlägg
21 mars 2010
#20
Dogge_93 skrev:
HAHA ja visst lät det kul men vi har också bytat de verkade inte riktigt bra tongue men vi kör ju inte heller på 6 bar var bara btr som var inställd för etanol:P haha

hahahah, ookej lååter priima! big_smile haha, jaa ja tyckte de läät lite väl högt lol


MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!


Sök