Då det inte finns några högtalare orginal i dörrarna på 9000 så tänkte jag använda detta utrymmet där facket sitter annars.
Första tanken var att bygga slutna MDF-lådor in i hålen för att göra det så enkelt som möjligt, denna planen kraschade så fort jag fick av dörrsidorna och såg att elhissmotorn gick ner där jag tänkte bygga lådor. Så fick jag tanken att plasta istället så jag sågade ut en ram i MDF och formade till lite hönsnät som jag kunde plasta på
Med tanke på att det var första gången jag plastade så gick det väll hyfsat "Det var lite kladdigt men när man väl fick in tekniken så var det bara att köra på tills man var klar"
Tråkigt värre när man lagt ner allt jobb lyckats få allting att passa och man inser att man aldrig kommer får tillräckligt stora lådor för högtalarna ändå.. Så det blev till att skrota den planen.
Ny idé, tänker numera att använda dörrarna som "lådor", alltså köra högtalarna "OA". Så idag har jag börjat om från skratch med att bygga nya ramar och kapat själva dörrsidan.
Sedan gjorde jag hål i ramen och monterade bafflarna i rätt läge. Så man kunde testa och se att dörren gick och stänga utan att något tog i.
Provade även med 2 av midbasarna.
Sen spännde jag fleece över, fick offra min fina sverigefilt..
Och sen började jag plasta så nu ska det torka inatt. Får se imorn hur de har blivit