4437
Sök

Köpråd: Rolig bil för 40k

58 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
Hej!
Har funderat på att köpa "ny" bil.
Krav:
minst 200 häst
max 40 tusen kr
Turbo (helst)
ej saab
helst inte framhjulsdrift
inte äldre än 95 helst
kunna köra 6 km till jobbet och 6 km hem 8 timmar senare mellan mars till oktober

Kom med förslag, mina tankar ligger i:

Golf vr6
impreza (om man hittar en till de priset vilket inte är så troligt)
audi s2
audi s4
audi a3 (1,8t med lite chip och skit)
volvo 940 turbo
golf gti turbo

ja kom med mer förslag och även bilar man ska undvika......med anledning i så fall smile

1 489 Inlägg
22 mars 2010
VR6 har mindre än 200hk, ingen turbo, finns ju dock som fyrhjulsdriven wink.. Men en rolig bil det är det smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

461 Inlägg
22 mars 2010
BMW 328 E36 säger jag, fyller alla kriterier förutom turbo. 193hk, är väl i underkant när det gäller antal hk också, men det är så nära att det inte spelar roll.

BMW - Better Make Way

58 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
MarcusL skrev:
VR6 har mindre än 200hk, ingen turbo, finns ju dock som fyrhjulsdriven wink.. Men en rolig bil det är det smile

Jo....dom verkar trevliga smile.....men många säger att dom strular mycket och är dyra när dom väl strular....

58 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
von_blad skrev:
BMW 328 E36 säger jag, fyller alla kriterier förutom turbo. 193hk, är väl i underkant när det gäller antal hk också, men det är så nära att det inte spelar roll.

Har aldrig änns tänkt åt bmw hållet....kanske man ska börja göra smile.....men är en sån dyr som stryk att åka med allmänt....både förbrukning,skatt försäkring mm???......sen har jag bara kört 1 bmw innan och jag tyckte inte det va nån höjdare (bmw 320 e30)....men det behöver ju inte betyda att alla är tråkiga smile
tack för tipset

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 mars 2010
Vänligen sök, du får MÄNGDER av läsning om du söker efter köpråd och 40000.  Ta personliga funderingar i din blogg och skapa en köprådstråd när du kommit fram till en eller några olika modeller och det inte redan finns någon tråd om dessa.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök