3041
Sök

Sidokjolar 9-3 Aero (skydden har ramlat bort)

66 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Hej,

Jag har en 9-3 Aero -01.

Skydden som sitter i fram på sidokjolarna (där man stoppar domkraften) har i vinter ploppat bort. Som tur är är dom inte borta utan jag har dom kvar. En av dom har spruckit lite men den andra ser ut att vara i oförstört skick. Det var pga snö som packades som de trycktes loss.

Jag har försökt att sätta dit dom och jag tycker väl att dom går i. Problemet är att dom sitter så jäkla löst så jag vågar helt enkelt inte låta dom vara kvar. Finns det någon som känner igen problemet? Blir dom slitna i fästena eller ska dom sitta så löst? Kan man använda någon form av fästmassa för att trycka dit dom men som ändå gör det möjligt att få bort dom vid nästa däckskifte.

Mvh
Rickard

453 Inlägg
23 mars 2010
Tror att du kan sätta dit dem mad buntband eller liknande. Jag har tappat ett av mina och ska köpa ett nytt snart, ska nog sätta de med buntband då

66 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Jokke_ skrev:
Tror att du kan sätta dit dem mad buntband eller liknande. Jag har tappat ett av mina och ska köpa ett nytt snart, ska nog sätta de med buntband då

Ok,, intressant, men jag är inte riktigt med på hur du tänkt fästa dom.

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
23 mars 2010
Orginal sitter dom i plast"remmar" eller vad man ska säga, han tänkte nog att han skulle dra ett buntband i dom fästen som sitter så ramlar dom bort så hänger dom kvar i buntbanden!

/Charles

Pain is temporary, Glory last forever.

453 Inlägg
23 mars 2010
Charles_ skrev:
Orginal sitter dom i plast"remmar" eller vad man ska säga, han tänkte nog att han skulle dra ett buntband i dom fästen som sitter så ramlar dom bort så hänger dom kvar i buntbanden!

/Charles

Mitt i prick. Förlåt om jag förklarade lite illa tongue

Tror att det kan funka att göra så iaf, är inte hundra på hur det ser ut

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
23 mars 2010
Jokke_ skrev:
Charles_ skrev:

/Charles

Mitt i prick. Förlåt om jag förklarade lite illa tongue

Tror att det kan funka att göra så iaf, är inte hundra på hur det ser ut

Lungt, Charles räddar dagen! Det funkar har så på mina smile

66 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Ja, det sitter väl ett par små hål i basen av fästena. Det är bara det att jag inte kan dra mig till minnes att jag skulle kunna haka buntbanden i något annat än i just dom hålen.

Får ta mig en nogrann kik. Tänker inte sätta på dom förns sommardäcken är på ändå och dom planerna blev precis framskjuta eftersom det har kommit ett par laddningar snö till sad

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
23 mars 2010
Du får leta fram en lite borr drar jag mig nog till minnes..

66 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Ok... borreli-borr-borra i sidokjolarna? Dom är väl i samma material som "skydden", dvs. material a la spricka lätt smile

Man måste vara ordentlig utförlig med mig smile

Sök