Hejsan!
Nu är det dags att byta upp mig lite i bil, säljer därför av min 206a nu
Hursomhaver - jag är ute efter en bil som har god kvalitét som inte knarrar i inredning och går relativt tyst mot marken.
Jag har på sin höjd 80-85 000:- att spendera och jag söker en bil med en ganska rapp motor, 0-100 på runt 7-9 sekunder är okej, men jag vill även ha med bra högtalare och schysst utrustning. Taklucka och liknande är stort plus i kanten.
Jag tycker nog att A4an (2001 och nyare) är snyggast, men eftersom de börjar få ett par mil och år på nacken så verkar de som att det blir dyra reparationer med oljepump och kamrem osv som behöver bytas, är det en dyr bil att äga om vi kommer upp i låt säga 18 000-20 000 mil?
Om ni skulle köpa en bekväm, men ändå rolig bil att köra, vilken av dessa skulle det bli? Har främst kollat på S60n, A4an och E46an.
Jag har också hört att bmw inte hade särskilt bra högtalare på dessa bilar som är ett par år gamla utan det blivit bättre på senaste tiden, givetvis beror det på vilket ljudpaket bilen har förstår jag, men generellt menar jag då, stämmer detta?
Om man säger, mest bil för pengarna sett till hur mycket utrustning och så vidare man får, vilken blir det då? Tänkte isåfall S60 2.4t(möjligtvis t5), A4 1.8t(möjligtvis 2.4..) eller 320/325 eller 525.
Mvh Andreas