4414
Sök

Hur koppla bort 940 turbo+ paket?

287 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#1
hallå,

har köpt mig en volvo 945a turbo+

Jag undrar hur man kopplar bort + paketet? om man tar bort alla slangar ifrån den där grejen vid luftburken hur ska ja göra med alla slangar då? har nämligen tänkt att koppla bort den och sedan ställa upp laddtrycket på wg stången till 0,7-0,8.
Funkar det?

Mvh kim

volvo ska de va :)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 mars 2010
#2
dra en vanlig slang mellan turbons kompressorhus och tryckklockan bara och montera bort turbo+ sakerna.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 mars 2010
#3
bara ta bort magnetventilen och sätta som nitrous säger

fast förstår inte varför du ska ta bort de om du ändå ska köra 0.7 bar . då turbo+ =0.9 bar vid fullgas runt 3500 om nu turbo+ paktet fortfarande fungerar som de ska


287 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#4
okej, hur så de är bara så enkelt? resten då är de bara att vrida upp laddtrycket till 0,7-0,8 utan att ändra nått annat?

volvo ska de va :)

287 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#5
0,9? den laddar 0,5 nu?

volvo ska de va :)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 mars 2010
#6
kiiiimpa skrev:
okej, hur så de är bara så enkelt? resten då är de bara att vrida upp laddtrycket till 0,7-0,8 utan att ändra nått annat?

stort sätt så efter som turbo + är 0.9 bar så när de fungerar som de ska

fast ska man ha mer än så behövs de chipp om man är rädd om motorn

sj körde jag chipp och 1.1 bar när jag körde  940 turbo+


287 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#7
alltså så måste de vara nå fel på min magnetventil att den inte öppnar eller stänger eller hur de funkar? eftersom min inte laddar 0,9?

volvo ska de va :)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 mars 2010
#8
kiiiimpa skrev:
alltså så måste de vara nå fel på min magnetventil att den inte öppnar eller stänger eller hur de funkar? eftersom min inte laddar 0,9?

0.5 bar = original ladd dvs 165 hk .

Turbo+ hade 0.9 bar vid endast fullgas runt 3500 mins ej vilket varvtal exakt den va på max om man höll full gas de som gör att de skiljer att Turbo+ bilarna är Reggade med 190 hk istället för 165..

men har du 0,5 i ladd skulle jag koppla bort magnetventilen köra pysventil till 0.9 bar istället .

eller vrida på wg stången upp till 0.7-0.8 bar som du hade tänkt från början


287 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#9
okej men de ska vara en 190 hästare alltså turbo +, men då sliter jag bort de där och drar en slang ifrån turbohuset till wgn? sen vrida wg stången till 0,8

volvo ska de va :)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 mars 2010
#10
kiiiimpa skrev:
okej men de ska vara en 190 hästare alltså turbo +, men då sliter jag bort de där och drar en slang ifrån turbohuset till wgn? sen vrida wg stången till 0,8

japp bara göra så vill du ha mer än så i framtiden så chippa innan bara


287 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#11
har vridit 4 varv nu men den laddar bara 0,6 ungefär, hur mycket ska ja behöva vrida stången?big_smile

volvo ska de va :)

287 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
#12
en fråga, lär ja ta bort allt som har med + paketet att göra? borde ju räcka med att rycka väck slangarna sen bort med säkringen till + paketet?

volvo ska de va :)

Hemmapul AB
195 Inlägg
15 juli 2011
#13
tjena. gammal tråd. ja men tänkte hör hur du löste de med bortkoplingen? jag står i samma sits idag med en 945 turbo + va de bara att bygla och köra eller man e tvungen att kopla ur massa el?

MVH Anderz

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!


Sök