Jag undrar hur man kopplar bort + paketet? om man tar bort alla slangar ifrån den där grejen vid luftburken hur ska ja göra med alla slangar då? har nämligen tänkt att koppla bort den och sedan ställa upp laddtrycket på wg stången till 0,7-0,8. Funkar det?
bara ta bort magnetventilen och sätta som nitrous säger
fast förstår inte varför du ska ta bort de om du ändå ska köra 0.7 bar . då turbo+ =0.9 bar vid fullgas runt 3500 om nu turbo+ paktet fortfarande fungerar som de ska
alltså så måste de vara nå fel på min magnetventil att den inte öppnar eller stänger eller hur de funkar? eftersom min inte laddar 0,9?
0.5 bar = original ladd dvs 165 hk .
Turbo+ hade 0.9 bar vid endast fullgas runt 3500 mins ej vilket varvtal exakt den va på max om man höll full gas de som gör att de skiljer att Turbo+ bilarna är Reggade med 190 hk istället för 165..
men har du 0,5 i ladd skulle jag koppla bort magnetventilen köra pysventil till 0.9 bar istället .
eller vrida på wg stången upp till 0.7-0.8 bar som du hade tänkt från början
okej men de ska vara en 190 hästare alltså turbo +, men då sliter jag bort de där och drar en slang ifrån turbohuset till wgn? sen vrida wg stången till 0,8
okej men de ska vara en 190 hästare alltså turbo +, men då sliter jag bort de där och drar en slang ifrån turbohuset till wgn? sen vrida wg stången till 0,8
japp bara göra så vill du ha mer än så i framtiden så chippa innan bara
tjena. gammal tråd. ja men tänkte hör hur du löste de med bortkoplingen? jag står i samma sits idag med en 945 turbo + va de bara att bygla och köra eller man e tvungen att kopla ur massa el?