4525
Sök

Ojämnt laddtryck

287 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
hallå

ställde upp mitt laddtryck till 0,7 idag på min 945 turbo, men när den går upp till 0,7 så går den sedan ner till 0,6 sen upp till 0,7 igen sen ner igen. Varför gör den så? Misstänker att de är fjädern i wastegaten som inte orkar med. men de är ju en turbo+ och dom laddar ju 0,9 orginal men min magnetventil verkar inte funka då den bara ladda 0,5 så tog bort de där och tänkte ställa upp laddet på wastegate armen istället men då blir det såhär.

Tips och ideer på hur jag kan lösa detta? vill ladda 0,8

mvh kim

volvo ska de va :)

127 Inlägg
27 mars 2010
Hade ett liknande symtom på min, fast den ladda 0,9 och sedan drog ner till 0,5 och när det var dax att växla gick den upp till 0,9 igen.. Bytte wg och fungerar utmärkt:)
Men att din gör som den gör har jag ingen aning om, membranet i wg kanske e slut?

326 Inlägg
27 mars 2010
jag hade nått liknande problem. när jag ändå bytte kylaren då så kollade jag ic:n och den va de hål i smile bytte den och fick stabilt ladd igen tongue men de finns ju massa annat som kan göra de smile

127 Inlägg
28 mars 2010
Jo helt sant, kolla allt från tryckrör från turbo hela vägen till insuget, ic och allt, lilla minsta hål kan göra att det blir konstig med laddet.

287 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
okej, har ställt ner de till 0,6 och då funkar de klockrent. ska testa byta wastegate till en med hårdare fjäder i för tror min är slut. ska kolla efter läcka också smile

Load3d
29 mars 2010
hmm hur kollar man läckor? typ tvål och vatten runt rören?! startgas?! tack för svar smile

287 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Load3d skrev:
hmm hur kollar man läckor? typ tvål och vatten runt rören?! startgas?! tack för svar smile

Typ kikar efter nån slang som kan va sprucken eller liknande, sen kan man ju alltid trycktesta systemet också smile

241 Inlägg
29 mars 2010
de funkar inte att spruta lite startgas över slangarna då ? tongue

Sök