3594
Sök

Köpråd: bil med körglädje max 50,000 kr

Meister
6 763 Inlägg
28 mars 2010
#21
Aerodynamik skrev:
Nissan 200sx! Tror ingen ler så mycket som mig när jag kör min bil iaf smile

Nej man har ett leende. Men han borde kunna få en s14 för de pengarna och slippa den ledsna minen när man ska åka på tvären och det enhjular som s13 gör tongue Eller för den delen slippa vevlagerras som ca:n har problem med big_smile


7 120 Inlägg
28 mars 2010
#22
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
Nissan 200sx! Tror ingen ler så mycket som mig när jag kör min bil iaf smile

Nej man har ett leende. Men han borde kunna få en s14 för de pengarna och slippa den ledsna minen när man ska åka på tvären och det enhjular som s13 gör tongue Eller för den delen slippa vevlagerras som ca:n har problem med big_smile

S14 diff, lite hjärna och en oljekyl så går det allt ändå cool

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 mars 2010
#23
Ras_J skrev:
Vet en fin E39 som skall säljas snart, visserligen bara 523i men han säger att det sitter en 2,5:a i den, påstår att det finns 523 på 2,5 liter original. Låter snurrigt tycker jag men bilen är fin med ljus helläder och träpaneler... Sportljuddämpare längst bak, fint ljud...

Motorn M52B25 som sitter i 523i E39 (och 323i E36) är på 2.5liter original, att den kallas 23 är bara av rena konkurrenssjäl. smile

Någon 2.3liters sexa har Bmw inte gjort sedan M20B23 (tex 323i E30 på 80-talet). Det är likadant idag, köper du en 523i F10 (nya 5-serien) är motorn egentligen på hela 3 liter.
Senast redigerat av Rquired (28 mars 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

20 Inlägg
28 mars 2010
#24
helt klart audi s4 (c4 karossen), eller 850/855 t5. kostar i vanliga fall mellan 18-35papp beroende på skick o modell.. går som f'n med endast små väss och är rymliga/praktiska på samma gång wink.


Gammal och grinig
362 Inlägg
28 mars 2010
#25
Fiat 127, den har ganska så långt under dina önskade krav på alla fronter förutom körglädje, det är som att bränna runt i en gokart med tak! Och tro det eller ej men den där stackars lilla 900 kubiksmotorn river på jävligt bra när man är pissnödig ^^


Annars för att fylla det du kräver skulle jag nog säga Audi S4, en bekant har en sånt, lite tilltuffsad i motorn, tror väll dom har 225 original, hans ligger på 400-410 nånstans där, går som en katt med senap i arslet kan jag säga

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
28 mars 2010
#26
Darkspirit skrev:
TobbeE_87 skrev:
S4/S6 årsmod 94-97 är ju inte heller så tokiga, går väl å skrämma upp turbofemman rätt skapligt tongue

Ja 4,2L S6orna går bra, pappa hade en sån i typ 14 år tongue En 95a. Så det är helt ok bilar !

Ja råkade se de precis efter ja hade skrivit förra inlägget, men då vet du ju som sagt vad vi pratar om tongue En kompis hade en S4 förut, 2,2t som var chippad och skulle leverera ca270hkr... Åkte den några gånger å provkörde den även och den rörde ju på sej big_smile Å de går ju som sagt å trimma betydligt mer om man vill...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

German Engineering
9 083 Inlägg
28 mars 2010
#27
Aerodynamik skrev:
Nissan 200sx! Tror ingen ler så mycket som mig när jag kör min bil iaf smile

Trådskaparen har ju följande krav:


4WD
Turbo
Max 50,000 kr
Komfort
Inte under 200 HK

Nissan 200 har inte fyrhjulsdrift, saknar komfort och har 169hk.
Senast redigerat av CarpeDiem (28 mars 2010)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

7 120 Inlägg
28 mars 2010
#28
Som ovanstående sagt.. Dessutom, hur många 200sx är original? Minst 90% har ju iaf BPU som är ca 220hk. Det rör på sig för den ovane! smile

502 Inlägg
28 mars 2010
#29
Aerodynamik skrev:
Som ovanstående sagt.. Dessutom, hur många 200sx är original? Minst 90% har ju iaf BPU som är ca 220hk. Det rör på sig för den ovane! smile

och så rasar de efter 10 mil eftersom det är nån skogsnisse som trimmat den själv i vedbon lol

nädå hittar man ett fint exemplar är det säkert en rolig bil

43 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
#30
S4a låter ju bra, men vad ska man ha för S4a ? 2,2T eller V8an ?

Och som sagt, inget under 200 hk orginal.
Helst en kombi med roll

Om det skulle bli en S4a, vad är för och nackdelar med den bilen ?
Vad ska jag lägga ett extra öga på när det kommer till köpet ?

German Engineering
9 083 Inlägg
29 mars 2010
#31
Självklart ska du ha 2.2T wink Original effekt är 230hk/350Nm. Finns som sedan och kombi smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

43 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
#32
CarpeDiem skrev:
Självklart ska du ha 2.2T wink Original effekt är 230hk/350Nm. Finns som sedan och kombi smile

Och varför inte 4,2an med bottendrag som heter duga ? smile

Meister
6 763 Inlägg
29 mars 2010
#33
CarpeDiem skrev:
Aerodynamik skrev:
Nissan 200sx! Tror ingen ler så mycket som mig när jag kör min bil iaf smile

Trådskaparen har ju följande krav:


4WD
Turbo
Max 50,000 kr
Komfort
Inte under 200 HK

Nissan 200 har inte fyrhjulsdrift, saknar komfort och har 169hk.

S14 har ju 220 eller något sånt original och utan coilovers så skulle jag tro att komforten är helt okej. Inte fyrhjulsdriven men det var ju inget krav


?
1 038 Inlägg
29 mars 2010
#34
Evo- 1-3

Mazda 323 GTR

Toyota GT4

Bmw 325 ix

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

28 Inlägg
29 mars 2010
#35
fyfan, en del rek. gamla bilar.. välj bmw 540 touring utan tveka, e39 kaross med 4.4l V8 på 286 hk och 440nm. försök hitta med m-paket smile som t.ex det här är rätt ovanligt..http://www.blocket.se/blekinge/Bmw_540ia_Touring_Individual_25998424.htm?ca=16&w=3

Mvh Levis

Förresten, skipp audi s4, ta istället M5 touring samma årsmodell som S4an får du bättre kommentera om motorljud + komfort smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 mars 2010
#36
camaro67 skrev:
CarpeDiem skrev:
Aerodynamik skrev:
Nissan 200sx! Tror ingen ler så mycket som mig när jag kör min bil iaf smile

Trådskaparen har ju följande krav:


4WD
Turbo
Max 50,000 kr
Komfort
Inte under 200 HK

Nissan 200 har inte fyrhjulsdrift, saknar komfort och har 169hk.

S14 har ju 220 eller något sånt original och utan coilovers så skulle jag tro att komforten är helt okej. Inte fyrhjulsdriven men det var ju inget krav

Nu är jag inte helt 100% på vilken som är vilken, men söker man på "200 s14" på Blocket kostar den billigaste 44.000:-, den näst billigaste 69.000:- och vidare uppåt. Eftersom bilen för 44´ känns lite skum med tanke på det låga priset verkar kravet på "Max 50,000:-" omöjligt åtminstone...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

43 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
#37
HAM4NN skrev:
fyfan, en del rek. gamla bilar.. välj bmw 540 touring utan tveka, e39 kaross med 4.4l V8 på 286 hk och 440nm. försök hitta med m-paket smile som t.ex det här är rätt ovanligt..http://www.blocket.se/blekinge/Bmw_540ia_Touring_Individual_25998424.htm?ca=16&w=3

Mvh Levis

Förresten, skipp audi s4, ta istället M5 touring samma årsmodell som S4an får du bättre kommentera om motorljud + komfort smile

Ja det var ju inte helt fel heller, ett jädrans bra tips tongue

28 Inlägg
30 mars 2010
#38
Darkspirit skrev:
HAM4NN skrev:
fyfan, en del rek. gamla bilar.. välj bmw 540 touring utan tveka, e39 kaross med 4.4l V8 på 286 hk och 440nm. försök hitta med m-paket smile som t.ex det här är rätt ovanligt..http://www.blocket.se/blekinge/Bmw_540ia_Touring_Individual_25998424.htm?ca=16&w=3

Mvh Levis

Förresten, skipp audi s4, ta istället M5 touring samma årsmodell som S4an får du bättre kommentera om motorljud + komfort smile

Ja det var ju inte helt fel heller, ett jädrans bra tips tongue

Men det är upp till dig iaf :p lycka till med det

43 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
#39
Pojkvännen har en VR6a som stått ett tag nu pga trasig tändspole som nu är bytt.
Han vill ha ut den på vägarna igen men jag säger nej med tanke på allt som är fel på den, men då kommer frågan, hur pass svårt och dyrt är det att laga felen på den ?
Ska rada upp problemen här så kan ni ta er en titt tongue


*Kylarfläkt - går hela tiden "nonstop" och lagret i den har börjat ge upp
*Hål i golvet ca 10-15 cm i diameter
*Hål i stötdämparinfästningen fram så du ser rätt ner på backen och den andra är på G att ge upp oxå
*Läcker en skyjävla massa olja, får fylla på ca 1 gång per månad
*Katalysator
*Lambdasond
*Elhissar runt om
*Stor spricka i vindrutan, dock inte i synfältet
*Dags för kamkedjebyte
+ dags för besiktning av den innan den kan köras på vägen igen


Han vill fixa allting själv, fast han inte har kunskap, verktyg eller ett garage att stå i.
Så jag försöker avböja honom från det eftersom jag vet att det kommer att bli problem !
Det verkar mer ekonomiskt att köpa en bättre beggad VR6a om man nu måste ha en ..


Som sagt, skulle gärna vilja höra vad ni har att säga om det hela, eftersom han inte lyssnar på mig tongue
Senast redigerat av Darkspirit (4 april 2010)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
4 april 2010
#40
Darkspirit skrev:
Pojkvännen har en VR6a som stått ett tag nu pga trasig tändspole som nu är bytt.
Han vill ha ut den på vägarna igen men jag säger nej med tanke på allt som är fel på den, men då kommer frågan, hur pass svårt och dyrt är det att laga felen på den ?
Ska rada upp problemen här så kan ni ta er en titt tongue


*Kylarfläkt - går hela tiden "nonstop" och lagret i den har börjat ge upp
*Hål i golvet ca 10-15 cm i diameter
*Hål i stötdämparinfästningen fram så du ser rätt ner på backen och den andra är på G att ge upp oxå
*Läcker en skyjävla massa olja, får fylla på ca 1 gång per månad
*Katalysator
*Lambdasond
*Elhissar runt om
*Stor spricka i vindrutan, dock inte i synfältet
*Dags för kamkedjebyte
+ dags för besiktning av den innan den kan köras på vägen igen


Han vill fixa allting själv, fast han inte har kunskap, verktyg eller ett garage att stå i.
Så jag försöker avböja honom från det eftersom jag vet att det kommer att bli problem !
Det verkar mer ekonomiskt att köpa en bättre beggad VR6a om man nu måste ha en ..


Som sagt, skulle gärna vilja höra vad ni har att säga om det hela, eftersom han inte lyssnar på mig tongue

Sälj som reservdelsbil, alternativt rulla iväg den till skroten förutsatt att ingen är intresserad av den. Verkstadsnotan lär bli allt annat än billig.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone


Sök