Darkspirit skrev:
Pojkvännen har en VR6a som stått ett tag nu pga trasig tändspole som nu är bytt.
Han vill ha ut den på vägarna igen men jag säger nej med tanke på allt som är fel på den, men då kommer frågan, hur pass svårt och dyrt är det att laga felen på den ?
Ska rada upp problemen här så kan ni ta er en titt
*Kylarfläkt - går hela tiden "nonstop" och lagret i den har börjat ge upp
*Hål i golvet ca 10-15 cm i diameter
*Hål i stötdämparinfästningen fram så du ser rätt ner på backen och den andra är på G att ge upp oxå
*Läcker en skyjävla massa olja, får fylla på ca 1 gång per månad
*Katalysator
*Lambdasond
*Elhissar runt om
*Stor spricka i vindrutan, dock inte i synfältet
*Dags för kamkedjebyte
+ dags för besiktning av den innan den kan köras på vägen igen
Han vill fixa allting själv, fast han inte har kunskap, verktyg eller ett garage att stå i.
Så jag försöker avböja honom från det eftersom jag vet att det kommer att bli problem !
Det verkar mer ekonomiskt att köpa en bättre beggad VR6a om man nu måste ha en ..
Som sagt, skulle gärna vilja höra vad ni har att säga om det hela, eftersom han inte lyssnar på mig