28 mars 2010
Trådstartare
idag, efter att ha kommit hem och tackat gud ett par gånger då jag är hemma i hel skick och inte som en köttfräs, så vill jag ställa er denna fråga.
jag jobbar i Säffle under helger, så jag kör hem på Söndagar ( kl 14-16) nån gång, varje helg.
och jag har lagt märke till att mer och mer vårdslösheten på vägarna.
Jag fick väja undan ( nästan köra ner i diket 1 gång, och 2 gånger tvär bromsa ) för att inte frontkrocka med mötande bilar som körde om varandra vid kurvor och där det fanns "heldragna linjer"..
visst jag kan förstå att man kan köra om, om det inte är heldragna linjer, och det är inte farligt för andra med trafikanter, men att köra om. när det är förbud mot det, och ännu värre göra det när det är kurvor?
vid ena tillfälle. hastighet begränsningen var 70 km. jag kör 60 ( då jag har inte bråttom, ) så jag har en höger sväng framför mig, med heldragna linjer på vägen ( för både sidor), så först dyker det upp en Volvo v70 i ganska högfart, efter en sekund så ser jag framför mig en bmw i väldigt högfart som kör om Volvon, i mitt körfält, och så tutar han åt mig. enda jag hann göra var att tvär bromsa och göra en hård höger väjning i gruset och allt sånt.
av vad jag såg i BMWn. satt en kvinnligt förare, och två barn i baksätet... vad tänker folk på egentligen?
hon leker ju med sitt liv, mitt liv, och hennes barns liv? för vad? för att komma fram 10 minuter tidigare? till vilket pris?
( hon körde lätt 100+)
nu är det inte bara kvinnor jag syftar på. det var ju bara en kvinna, och två manliga förare.
vad tänker folk egentligen på?
( vill bara påpeka. jag hade inga bilar bakom mig, annars kör jag som hastighetbegränningen) ( och det var MÖTANDE bilen som körde om )
Senast redigerat av mr_right (28 mars 2010)
An eye for eye only ends up making the whole world blind.