28 mars 2010
Trådstartare
Nu är det dags att köpa bil igen. Inför denna sommar hade jag tänkt att skaffa nått lite roligare än mina tidigare bilar. Som topicen lyder så står det just nu mellan T6:an lr S6:an PLUS. Bensinförbrukning och försäkring är inget problem, däremot är reparationer ett problem då jag inte har för tillfället någonstans att stå.
Mitt krav är att bilen ska ha helst över 250hk, ha komfort, vara rolig att köra samt att den helst ska hålla iaf ett halvår. Jag har hört mycket illa om S80 T6:an, mycket problem med dem, men jag gillar hur den känns att köra samt hur den ser ut inuti. Audin har jag inte ens kört, det jag vet är att den går extremet bra. Har i och försig haft en S4 från 92, och den gillade jag. Vad jag har fått för mig är i alla fall att audin ska hålla bättre, just PlUS modellen är ju förstärkt i vxl-lådan och motorn samt att den känns mer gedigen byggd, men bilr det audin så har den gått långt och är från 97. Köper jag volvon så har jag råd med en som är från 00 samt endast gått 13 700 mil.
Jag är öppen för förslag, kommer ni på andra liknande bilar så att jag har fler alternativ är det ju possetivt.
Min budget är på ca 55-60 000kr för inköpet, då behöver inte bilen vara i perfekt skick, små reparationer fixar jag sj, kan som sagt inte så och mecka motor och vxl-låda.
Avant för varje slant.