hej ska sätta in ett chip ida o undrar hur mkt man kan ladda turbon innan stakarna ger sig? han som ska göra detta sa att laddet kan gå från 1 bar ti 1.3 bar... när börjar stakarna ge sig på en italien importare? mvh marcus
samma som vanliga t5 skulle jag gissa på. samma stakar som ger sig vid 1,3 typ. beroende på skick så kan dom tåla lite mer eller mindre. men chansa inte tycker jag.
Stakarna ger sig nånstans mellan 0,5 och 2 bar. Vart vet ingen. Men vid en bar och uppåt börjar risken bli större. Det är klena stakar med ojämn kvalite så det finns ingen som kan säga specifikt för din motor. Utan det märker man. Har du original avgassystem så skulle jag hålla mig kring en bar.
Jag har smält kolvar vid 1,6bar i en italienmotor utan att stakarna gick åt.... men det var nog bara en tidsfråga, och som sagt, kolvarna gav sig först.
Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
hej har chippat bilen nu..laddar 0,8.men när jag drar så vill den typ stanna..elr de hackar..sen när man släpper gasen när man har dragit me bilen så dör den i mellan åt....va kan de va för fel??
hej har chippat bilen nu..laddar 0,8.men när jag drar så vill den typ stanna..elr de hackar..sen när man släpper gasen när man har dragit me bilen så dör den i mellan åt....va kan de va för fel??
Vad säger din chippare? för inte släpper han väl iväg dig med en bil som inte fungerar?
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
problemet e han lödda i sönder min box me....han e från blocket....e såå arg o ledsen..ska köpa ny box
Då kan man ju misstänka att det är därför din bil inte fungerar.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-