3670
Sök

Låter du din sambo/flickvän/pojkvän köra din lekbil?

Evildan
4 april 2010
#101
davel skrev:
Vi övningskörde faktiskt enheldel med porschen när hon tog körkort. Hon får också gärna köra den men bara när jag är med och det gäller alla som har fått köra den oavsett vilka dom är. Är ju inte många som är vana vid en sådan här typ av bil utan elektroniska hjälpmedel, mycket hk/vrid, bakhjulsdrift och automat. Har själv fått insikt om vad som kan hända om man är oerfaren och slappnar av lite... Efter det vill jag alltid vara med så att något liknande inte händer igen.

Fast tjejen hade gärna fått köra själv också för hon tar det så lugnt men hon vågar inte köra ut den från garaget (ung 4-5cm till bakspeglarna på varje sida och när man är inne med den är det bara 15cm fram till väggen och 15cm till porten...

Ett litet exempel när en oerfaren ska köra en muskelbil med automat. Råkar vara en kvinna ja men det skulle kunna vara vemsomhelst som inte var van vid en bil med så mycket vrid

http://www.wreckedexotics.com/newphotos … /020.shtml
ett exempel på en riktig idiot i Cobran...
är inte svårare köra en riktigt motorstark bil så länge man inte ska göra sig ball eller är som i detta fall ett totalt pucko, vilket visar sig på att hon gasar rätt tufft utan kunskap. är fan svårare att komma från en parkering med en Citroen 2cv 23hk 25Nm och kryckväxelspak än med tex en M5... smile

1 210 Inlägg
4 april 2010
#102
Ni har haft/har fel flickvän grabbar! tongue Visst har jag full förståelse för era tankar. smile men Mitt iofs ex nu då haha i alla fall, hon jag hade ett gemensamt intresse när de gällde bilar.. hon gillade att puttsa och att köra fin bil som jag..  vi var på bilutställningar tillsammans osv.. Henne litade jag fullt ut på.. Hade en svart 900 t som är på min sida ... de var min ögonsten.. 285hk så ingen värsting men dock en bil som gick riktigt bra.. hon körde otroligt hänsynsfullt och visst använde hon den med.. Och de var helt ok!  för litar man på varandra så bör man klara av de oxå...

Men nu var inte min tjej 18 år och nytaget körkort heller... tongue hehe 
Så ni som är unga har unga tjejer jag har viss förståelse till era tankar.. smile

9 108 Inlägg
5 april 2010
#103
BudgetDunkaren skrev:
Vem som helst får köra mn bil, så länge de har körkort. Jag hade låtit Sveriges värsta bilförare köra min buggatti veyron eller ferrari Enzo (om jag nu hade haft ngn)
Alla har rätt att få köra det dom vill om de vill.
mm eller hur roll Vill se dig säga samma sak den dagen du lagt ner hundratals timmar och halva sparkontot på en bil, så länge det är en originalbil (ej exotisk) så går allt att ersätta med pengar men tänk tiden som är förgäves om något händer. Och orken att fixa en ersättarbil snabbt med alla problem det innebär.

Som sagt, lånar gärna ut min nuvarande bil om det är kris men jag ser till att personen är jävligt rädd om den och är medveten om att det inte går att köra nära en trottoarkant som med en vanlig bil med originalfälgar. Min bil är ju i princip original förutom fälgarna så försäkringsbolaget hade ju kunnat lösa det om det händer något.

Är man entusiast så har man högre krav än andra på hur saker och ting ska skötas och tas hand om. Kör man en gammal originalhärk man inte bryr sig om är det såklart inga problem att låna ut till vem fan som helst så länge man vet att dom betalar självrisken om dom klantar sig.


343 Inlägg
5 april 2010
#104
"You break it you buy it".

C20LET
1 041 Inlägg
5 april 2010
#105
Det är klart att hon får köra min bil, litar på henne upp till 100% därför har jag låtit henne köra den smile
kan bara säga så hur värdefull bilen är för mig så värderar jag den inte högre än tjejen, så det är klart att hon får köra den när hon än vill.

Vi tycker olika vet jag, that's it

502 Inlägg
5 april 2010
#106
inte för att jag har nån värst speciell bil, men lånar hellre ut den till tjejen än till vissa polare som kör över sin förmåga


Sök