3059
Sök

Motorvägskörning - Identifiera Polis - Taktik

1 722 Inlägg
5 juli 2010
nå här uppe har de helt nya mörkgråa passat med v6... som civila och v70 med t6...bla

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 722 Inlägg
5 juli 2010
hehe nå har jag klarat mig ännu big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Norrlänning
1 453 Inlägg
7 juli 2010
jag jobbar med biluthyrning, och hyr dagligen ut bilar till trafikpolisen tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

238 Inlägg
9 juli 2010
Finns "kondomer" mot inte välkomna snutar =P Ingen här som vet ett piss om Alex Roy och Team Polizei 144?

Tack vare detta så har Team Polizei kunnat gasa över 200 mitt i nån Italiensk stad på en motorväg utan problem.. Dom har även lyckats slå tiden 32 timmar rakt igenom USA med bil tongue

L-3 Communications NightDriver thermal camera (Front Bumper Mounted) w/2x Alpine  7” LCD dash-mouted displays

1x Center Console Mounted Speedometer, slaved to wheelspin

1x Valentine One radar/laser detector  (Laser detektor)

1x Blinder M40 Laser Jammer System, 1pr each mounted in front & rear bumpers (Radar/laser blockerare, paraply mot polisens laser o.s.v.)

3x Garmin StreetPilot 2650/2730/2820 GPS units, 2 cockpit mounted, 1 rear passenger console mounted
1x Garmin StreetPilot 7500 GPS, 1 front passenger console mounted

1x Uniden BC396T digital radio scanner
1x Uniden BC996D digital radio scanner
1x Uniden BCT8 analog trunk tracking scanner
1x Uniden Pro BC520XL CB Radio

2x 4ft Antennex Radio Aerials, trunklid-mounted
2x 2ft Antennex Custom-Tuned Scanner Aerials, one trunklid-mounted, one roof-mounted

1x Custom-Programmable Whelen Commander Lighting/Siren/PA Controller
- Brake light kill switch/Rear Running kill switch
- 2pr Red/Yellow/Green/Blue LED strobes (front grille/rear headliner)
- 2pr corner Whelen white strobes (headlights/brake lights)

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

238 Inlägg
9 juli 2010
MaulinR skrev:
Brains skrev:
MaulinR skrev:

ja varför inte? mognast o ta konsekvenserna för allt man gör

Ja... Allt som står i lagtexten är ju alltid det rätta big_smile

nae, men nån tycker uppenbarligen det och onödigt att lägga energi på nått man inte kan ändra på

Då kan man ju hitta alla dina favorit saker o komma fram me negativa saker kring de? LoL

Vi är killar.. vi har passion för fart.. Vi provocerar inte fram olagligheter i denna tråden.. men vi skyddar oss ifall de skulle komma till något negativt.. Om de inte passar dig så skit i att läsa tråden? Du lär ju inte göra någon större inflyta på trafikanter som aldrig ligger under 140 i vilket fall som helst..

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

1 482 Inlägg
9 juli 2010
I stockholm har jag bara sett 3 bilar som jag verkligen aktar mig för ( ser dom ofta ).

En blå/svart Saab 95 , ny. Nästintil svarttonat runtom hela bilen och sjyssta fäljar ( ej original ). Sett den jaga fartsyndare ett par gånger. Alltid tokren.

Sen en VW transporter skåpbil, också den inge rolig. Också denna väldigt ren hela tiden.

Sist en bmw 540 E39 som jag sett jagat endel ( dock har denna antenner smetat överallt ). Denna ser då förjävlig ut smile

Och haka på bilar på motorvägen är också jävligt kul, specielt om man går ut aggresivt direkt efter och hakar efter.
Extra kul är det i kollegans Saab 9-5 Aero big_smile Skriker snutbil om den :p

BLT Service
Theracords Music Label

Timmerman
114 Inlägg
9 juli 2010
Varför inte bara sätta på farthållaren och luta dig bakåt?

1 697 Inlägg
9 juli 2010
Volvette skrev:
Varför inte bara sätta på farthållaren och luta dig bakåt?

Berätta nästa gång du ska ut å åka, jag hänkar big_smile

52 Inlägg
20 december 2010
Den värsta civilaren jag sett var en 240 med släp.
Blev väldigt chockad när dom slog på blåljusen

Game On!
244 Inlägg
20 december 2010
Brukar ju va v70 eller 9-5 or som dom glider i, volvon utan rails men inte saaben, exra spegel på passagerarsidan, tonat, extra antenner, bilarna brukar ofta va jäkligt rena och fina, om man tänker på det så kan man upptäcka många civilare.

Men som sagt har de börjat köra massa andra bilar, vet att här i Norrköping har de en vit Audi a6 allroad, och en vit XC70 II.

2 624 Inlägg
20 december 2010
Den mest udda polisbil jag såg va en 855a T5.  såg ut som vilken svensson bil som helst så jag åkte förbi men såg att han kom upp baktill snabbt o satte blå blålyset så ja stannade.. som tur va så hade jag åkt laglig hastighet smile han ville bara säga att jag skulle ta det lugnt tongue

Svarta tonade rutor bak. INGA extralysen men blålyse hade den wink

kan slänga in 2 bilder på en ny polisbil för 2010 som polisen i dalarna har wink har sett den några gånger tongue´

http://data.fuskbugg.se/dipdip/polisbil1.jpg
http://data.fuskbugg.se/dipdip/polisbil2.jpg
Senast redigerat av martinn (20 december 2010)

1 624 Inlägg
3 juni 2011
Brukar kika efter 2-3 antenner, tonade rutor, extralampor och inge reklam under skylten. Ser jag en sån kollar jag upp regnummer och får oftast upp att det är en civilare.

113 Inlägg
3 juni 2011
martinn skrev:
Den mest udda polisbil jag såg va en 855a T5.  såg ut som vilken svensson bil som helst så jag åkte förbi men såg att han kom upp baktill snabbt o satte blå blålyset så ja stannade.. som tur va så hade jag åkt laglig hastighet smile han ville bara säga att jag skulle ta det lugnt tongue

Svarta tonade rutor bak. INGA extralysen men blålyse hade den wink

kan slänga in 2 bilder på en ny polisbil för 2010 som polisen i dalarna har wink har sett den några gånger tongue´

http://data.fuskbugg.se/dipdip/polisbil1.jpg
http://data.fuskbugg.se/dipdip/polisbil2.jpg

Slår man regnummret på den så står det att den har 109 HK roll

Ska vi åka hem ? :)

Svetsare
3 150 Inlägg
8 juni 2011
Som en del andra sagt, så om det är fina raksträckor osv och man ligger för snabbt och nån bil kommer ifatt bakom, då brukar jag släppa.

Även brukar jag när jag kör om en misstänkt bil kika in medans man kör förbi, sen ligga ca 5-10km/h för fort i vänsterfilen för att se om han lägger över sig i samma. Gör han det hoppar jag över i högerfilen och sänker hastigheten, och ibland om han inte följer över med till vänsterfilen så ökar jag hastigheten sakta tills jag känner mig säker  smile

Det är den enda taktiken jag kör med förutom om man ser tydligt att det är en civilare.
Senast redigerat av ZonaX (8 juni 2011)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

130 Inlägg
8 juni 2011
Alla bilar som har Ölandsdjurparks dekal är med högsta sannolikhet ej en snut!
underlättar på v70 & 9-5 då dessa är annars troliga att medföra otrevligheter.
http://mikko.bloggsida.se/files/2009/11 … 00x225.jpg

Old school JDM
176 Inlägg
8 juni 2011
Går en VW Golf Variant här i stan, en civilare. Inga antenner, inga tonade rutor, inga extraljus eller små lampor i grillen. Rostig, skitig och trasiga ljus både till höger och vänster.

Men två killar med aggressiv blick, handsfree och en filmkamera i framrutan säger väl det mesta? smile

Ren bullshit när folk säger att alla har många antenner, tonade rutor, extraljus m.m!!

-

När jag åker till jobbet (har 5 mil motorväg enkel resa) så brukar jag släppa om det snabbt dyker upp en bil bakom mig.
När jag kör om bilar så brukar jag kika efter antenner, personer med handsfree, kameror på instrumentpanelen o.s.v!

Edit: För folk som är här omkring och åker, lista på civilare som är här i stan:

RRL990, VW Golf Variant -00. Blå, rostig och skitig.
DEF424, Saab 9-5 -09. Mörkblå, nästan svart. Två extraljus och tonade rutor.
TCD240, VW Passat Turbo -02. Mörkgrön. Antenner på sidorutorna längst bak.
Senast redigerat av ME_Racing (8 juni 2011)

¡&#633;&#477;u&#613;&#596;oddn &#647;&#477;p&#633;oq&#647;u&#477;&#387;u&#592;&#647; p&#477;&#623; &#592;&#652;&#305;&#633;&#670;s &#647;&#647;&#592; &#592;&#633;q &#477;&#647;u&#305;

227 Inlägg
9 juni 2011
har bara skummat igenom tråden, men alla civilare har väl poliskläder på sig; så om man kör om och se det kan man ju fullfölja och hålla rätt hastighet.... eller?

2 624 Inlägg
9 juni 2011
DavidSan skrev:
har bara skummat igenom tråden, men alla civilare har väl poliskläder på sig; så om man kör om och se det kan man ju fullfölja och hålla rätt hastighet.... eller?

Nej dom måste inte ha poliskläder. dom får ha vad för bil dom vill också tongue

227 Inlägg
9 juni 2011
martinn skrev:
DavidSan skrev:

det var som fan... hmm

2 624 Inlägg
9 juni 2011
DavidSan skrev:
martinn skrev:
DavidSan skrev:

det var som fan... hmm

Det är som att spela på lotto och köra om bilar wink

Sök