2751
Sök

Motorvägskörning - Identifiera Polis - Taktik

678 Inlägg
9 juni 2011
För 2-3 år sen vart jag stoppad av en rostig gammal saab 900 inga antenner och inga tonade rutor. Brukar köra upp bredvid så man ser instrument brädan för dom brukar ha lite grejer där

Seg bôvel
322 Inlägg
9 juni 2011
När jag ser en misstänkt civilbil (V70, många antenner etc.) framför mig, brukar jag lägga mig bakom och vänta på att någon annan våghalsig jävel kör om den.
Hänger bilen inte efter kör jag också om.

957 Inlägg
9 juni 2011
DuelBall skrev:
När jag ser en misstänkt civilbil (V70, många antenner etc.) framför mig, brukar jag lägga mig bakom och vänta på att någon annan våghalsig jävel kör om den.
Hänger bilen inte efter kör jag också om.

heheh det var inte så dumt  men tänk på att de kan vara   lite  luriga med och de väntar just på dej :p

1 319 Inlägg
9 juni 2011
Ibland kör de runt i en gammal rostig grön vw carawelle med stege på taket i stan..

_----------'

412 Inlägg
9 juni 2011
Jag kollar alltid upp regnr om det är en bil jag misstänker är en civilare.
Det är bara att skicka ett sms till 72503 med regnr så får du svar ganska snabbt.

135
├┼┼
24 R

81 Inlägg
31 januari 2012
åker dem beach buggy är det garanterat cevilare smile

TM racing

Muttley
1 februari 2012
Har inte orkat läsa hela tråden men om ni ser en passat cc hur gör ni då?

http://car-news.org/wp-content/uploads/2011/11/volkswagen-passat-cc-2012-estatica-3.jpg

Jag tänkte den var himla snygg och körde om och höll tyvärr hastigheten uppe, och tyckte att de var lustigt att han låg så nära sen i nån kilometer. Jag menar han låg ju i 70 innan på 80 vägen och jag la mig i 95.  Sen kom det, blåljusen.
Han kommer ut i shorts och hawaiiskjorta big_smile Jag skrattar bara och säger att de var den bästa outfiten jag nånsin sett och får se Polisid och allt. Fick mig en filmstund med honom i hans bil.
Och ja jag betala utan att neka han har ju allt på film och allt smile

Och han hade ni aldrig nånsin kunna köra taktik på då han betedde sig som en vanlig bilist, du kan absolut INTE se var de blåa dioderna sitter. Enda som jag såg inne i bilen var just kameran till höger om innerbackspegeln som man inte ser när man kör om.

Pim_Pim
1 februari 2012
Svårt att identifiera dom nu för tiden tyvärr..Dom åker i vad som helst när som helst typ tongue

5 111 Inlägg
1 februari 2012
Jag vart stoppad av en snut i en Focus en gång, när jag kollade regnumret så tillhörde den Omarks biluthyrning så att de kan köra hyrbilar verkar ju stämma...

Man kan inte säga att det känns så respektingivande att bli stoppad av någon i en liten Focus direkt... lol

2 046 Inlägg
1 februari 2012
Blev stoppad av en skåpbil av nån slag VVS firma men de va snuten som kollade efter narkotika, nån som rymde vid tullen. Men de kan va vad som helst

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

671 Inlägg
6 februari 2012
Hur fort  kallar ni fort
Det är som o höra arbetskollegar säga:
Hur kan man missa en fartkamera det är bara o bromsa för den...
Vaddå i +200 säger jag...
När man kör på så har ialla fall inte jag en chans att studera bilarna utan jag studerar bil o förares betteende.
För att bedöma om jag ska tvärnita med undanmanöver eller bara behålla farten, allt för att ingen olycka ska ske. När jag var yngre så blir jag inte förvånad över om de inte ens övervägde o ta upp jakten. Har egentligen aldrig haft problem förutom de ggr då man kört halvfort då har man förlorat kortet. 5ggr har det blitt....
Tur eller otur vid de tillfällena de vet jag ej, kan bara spekulare.

Forummoderator
26 389 Inlägg
6 februari 2012
endorfinslaven skrev:
Hur fort  kallar ni fort
Det är som o höra arbetskollegar säga:
Hur kan man missa en fartkamera det är bara o bromsa för den...
Vaddå i +200 säger jag...
När man kör på så har ialla fall inte jag en chans att studera bilarna utan jag studerar bil o förares betteende.
För att bedöma om jag ska tvärnita med undanmanöver eller bara behålla farten, allt för att ingen olycka ska ske. När jag var yngre så blir jag inte förvånad över om de inte ens övervägde o ta upp jakten. Har egentligen aldrig haft problem förutom de ggr då man kört halvfort då har man förlorat kortet. 5ggr har det blitt....
Tur eller otur vid de tillfällena de vet jag ej, kan bara spekulare.

Ligger folk och kör i 200+ så hoppas i alla fall jag att den personen blir tagen av polisen..
Nog för att man kan råka köra 100-110 på 90-väg och liknande, men kom igen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 februari 2012
Polisen kör med precis vad fan som. allt från hyrbilar till gamla lik dom verkar ha haft undanstoppades i garage..

när jag jobbade som bilmek fick vi in lite civilbilar

vissa bilar så gick de enbart å se att de var civilbil genom att de satt ficklampsfäste under stolen.
ingen toning, inga antenner, ingen radio eller extrautrustning.

Nu på senare tider här i stan rullar de hyundai,renault,saaab,volvo, fård och de är en bart några av saabarna och några av volvosarna som går å se att de är polisbilar.

jobbar som resemont och de är fler civilbilar ut än man tror på vägarna.
dom verkar dock inte vara ut så mycke på jaga bilistuppdrag. kört om flertalet för fort å ingen av dom har hittils hakat på.

63 Inlägg
7 februari 2012
i halmstad finns de 2 st bilar som man inte ser att de är cevilare

vw caravelle - spz813

saab 95   - tnh529

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 februari 2012
xXGalXx skrev:

vw caravelle - spz813

saab 95   - tnh529

Tnh529 stämmer de att den är grön eller har jag fått fel reg nr i skallen?

1 433 Inlägg
8 februari 2012
OverBoosted skrev:
jag bromsar in för alla saabar och volos på motorvägarna och glider förbi sakta och studerar människorna som sitter i sen avgör ja om de är läge o gasa vidare eller ej

Måste vara det bästa och säkraste , sen att jag bara pallar de 10 första bilarna är ju mitt problem! :@

115 Inlägg
8 februari 2012
Men polisen kan väl inte göra speciellt mycket åt att man kör för fort om dom kör själva?
Var något avsnitt på 112 på liv och död där det var en kvinna som körde 70 på 30väg tror jag och polisen låg bakom och stoppade henne men dom kunde bara säga till att hålla nere farten.

63 Inlägg
8 februari 2012
Xuri skrev:
xXGalXx skrev:

vw caravelle - spz813

saab 95   - tnh529

Tnh529 stämmer de att den är grön eller har jag fått fel reg nr i skallen?

den är vit

84 Inlägg
8 februari 2012
Jag blev stoppad förra veckan av en Toyota avensis av nyare årsmod. Inga extra antenner på den. Blev helt paff.

342 Inlägg
8 februari 2012
nisseper skrev:
Men polisen kan väl inte göra speciellt mycket åt att man kör för fort om dom kör själva?
Var något avsnitt på 112 på liv och död där det var en kvinna som körde 70 på 30väg tror jag och polisen låg bakom och stoppade henne men dom kunde bara säga till att hålla nere farten.

Om de kan göra något eller inte handlar ju helt om de har en korrekt mätning eller inte.
Men givetvis får en ensam polis agera själv. Du kan ju ägna en tanke åt hur mc-poliser som arbetar med trafikövervakning arbetar.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Sök