4287
Sök

Hybridventil på eller av?

25 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Hej jag har en hybrid ventil på min s40 T4 nu.Men funderar på att ta av den o sätta dig orginal dumpen.Men undrar nu om det är lönt? kommer bilen gå bättre med orginal dumpen eller kommder där inte bli någon skillnad ?? kommer bilens livs längd bli längre med orginal dump har ju hört att vissa hybrid (dump) ventiler kan va skadliga för motorn.Om där e någon som har något att säga om detta så hör gärna av er vill höra era synpunkter och vad ni tycker jag ska göra

MVH crille

Konsult
1 247 Inlägg
3 april 2010
En återcirkulerande avlastningsventil vill jag tro är bättre då bilen inte är byggd för att ha ett öppet system. Likaså insatsfilter istället för ett öppet sportfilter kan jag rekommendera.
Jag personligen har inga erfarenheter av kortare livstid orsakade av sagda delar. Men många hävdar samma sak som jag.

Kan tyckas att jag säger emot mig själv här då jag har en öppen avlastningsventil och ett öppet sportfilter i bilen, men det beror på ett inbrott i höst där originalprylarna blev stulna. (Varför de stal original istället för sportfiltret och öppna avlastningen tål att diskuteras)

För att klargöra så tycker jag det är vettigast att hålla sig till originalutförande. Om du gör det med en återcirkulerande avlastning av eftermarknadstyp eller med en originalavlastning tvivlar jag på spelar någon avgörande roll.

/Kim
Senast redigerat av Tagg3N (3 april 2010)

Sök