Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
5 april 2010
MrCarfreak skrev:
Är det någon som har pressat ur bussningar på dessa bilar tidigare? Behöver hjälp med detta!
Jag har gjort det flera gånger men många år sen sist..., spindlarna kan sitta punktsvetsade , på undersida på undre bärarmen & ovansidan på övre, slipa bort punkterna där sen kan du knacka försiktigt med en välslipad huggmejsel i spåret där, har du tur släpper dom då & så kan du slå till med en gummiklubba på muttern vid konan så dom åker ur. går inte det får du pressa. rörstumpar/hylsor brukar funka bra.
Angående bussningarna så är det väl samma metod där ungefär...
Nemen ser man på:) den bilden har man allt varit ute och strögat i, fast lite roligare motor i den nu. såg ut att gå rätt bra i lidköping här om dan:) Hoppas du gör något bra utav den nu och att du tar bort den hemska "lacken" hatar rollade bilar;) lycka till
Senast redigerat av reaser (5 april 2010)
Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Nemen ser man på:) den bilden har man allt varit ute och strögat i, fast lite roligare motor i den nu. såg ut att gå rätt bra i lidköping här om dan:) Hoppas du gör något bra utav den nu och att du tar bort den hemska "lacken" hatar rollade bilar;) lycka till
Sköjj
Ajjemensan, har redan börjar slipa bort den gråa väggfärgen haha :p Kommer troligtvis bli blank svart under sommaren Först och främst måste framvagn och bakvagn renoveras så den blir körduglig, den låg verkligen på backen innan :p Ska bli nästan lika låg som innan fast med fungerande fjädring. Samma stuk kommer det bli!
Idag fortsätter jag å skrapa hjulhus.. När det är gjort så är de värsta avklarat tills underedet ska fixas
Idag har jag även haft min bilverkstad i 1år, tiden går fort
Du kanske ska satsa på luftfjädring om du vill ha en riktigt låg men körbar bil?
aa, den är inte grann den :p och en helt ny kostar lite över 3000:-, får leta upp en bättre alt. en alu kyl
njae, vette tusan alltså, blir en så stor kostnad med bälgar, kompressor osv. Denna ska ju vara till för strippen/gata är det tänkt. Blir nog sänkfjädrar. Har ev. hittat en bättre beg. frambalk också
sådär, hjulhusen nästan klara för ny underredsmassa Efter det kommer jag fixa till motorrummet, ev. kommer allt kablage få ett så kallat sleeving kit om sig
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
6 april 2010
MrCarfreak skrev:
sådär, hjulhusen nästan klara för ny underredsmassa Efter det kommer jag fixa till motorrummet, ev. kommer allt kablage få ett så kallat sleeving kit om sig
På brorsans gamla 142a A-traktor gjorde vi cleant motorrum genom att dra allt kablage till motor&framlysen inne i förstärkningsbalkarna på innerskärmarna & flytta batteriet till skuffen, vi borrade upp hål inne ifrån kupen ut i dom balkarna om jag inte minns fel, sen ner mot motorn är det ju hål där kablarna kom ut & så klammade vi kablarna längsmed ramsnokarna nånting, förbi styrsnäckan fram till fronten, minns inte riktigt, det var 1994-95 vi gjorde iordning den. (istortsett syntes inga kablar i motorummet mer än på motorn)
På brorsans gamla 142a A-traktor gjorde vi cleant motorrum genom att dra allt kablage till motor&framlysen inne i förstärkningsbalkarna på innerskärmarna & flytta batteriet till skuffen, vi borrade upp hål inne ifrån kupen ut i dom balkarna om jag inte minns fel, sen ner mot motorn är det ju hål där kablarna kom ut & så klammade vi kablarna längsmed ramsnokarna nånting, förbi styrsnäckan fram till fronten, minns inte riktigt, det var 1994-95 vi gjorde iordning den. (istortsett syntes inga kablar i motorummet mer än på motorn)
Okej, låter ju grymt! Får se hur jag gör :p Cleant ska de bli iafall, ev. blir det rör-ram fram också
sponsor fälgar med däck// som hämtades upp eft tel sam // har jag kastat in i firma bilen din, om de passar! kanske lite väl nytt, breddning av orgisar kanske är bättre
mvh farsan
vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Tyvärr var det ej de fälgar jag hade tänkt mig, dock är de väldigt fina 740 turbo fälgar med splitt nya sommar sulor, säljes till högstbjudande, tas via PM!
Nu är även huven bort monterad, har även tagit bort huv gångjärnen och kapat ur plåten som var skadad. Huven kommer sitta med sprintar i fram/bak kant, blir mer racing stuk över den då