2615
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
7 april 2010
#61
MrCarfreak skrev:
båge skrev:
ser kul ut detta! roligt att någon tar hand om dom gamla bilarna smile

thnx.. jodå, är ruskigt kul med gamla bilar då de inte är en jävla massa plast osv.

precis! håller själv på med caddyn min för tillfället! ska lackas om, så är lite rostlagning med mera!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Gasglad
3 244 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
#62
båge: skojj, har sett bilderna å den ser ruskigt fin ut!!



Nu har jag bestämt mig wink Motorn åker ur så jag kan lacka hela motorrummet, vill inte fuska!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
#63
Nu har ja precis tömt kylsystemet och plockat bort kylaren smile


Fläkten kommer att högglans poleras och sedan klarlackas smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/897926_6cb86w.jpg
Senast redigerat av MrCarfreak (7 april 2010)

//Carfreak

1 808 Inlägg
7 april 2010
#64
MrCarfreak skrev:
Nu har ja precis tömt kylsystemet och plockat bort kylaren smile


Fläkten kommer att högglans poleras och sedan klarlackas smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 6cb86w.jpg

Så ska det låta, det är detaljerna som gör det.
Senast redigerat av Carlén (7 april 2010)


Gasglad
3 244 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
#65
Carlén skrev:
MrCarfreak skrev:
Nu har ja precis tömt kylsystemet och plockat bort kylaren smile


Fläkten kommer att högglans poleras och sedan klarlackas smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 6cb86w.jpg

Så ska det låta, det är detaljerna som gör det.

Precis wink

Denna ska bli så fin som möjligt! Snart åker motor och växellåda ur också som ska få sig en redig tvätt och ev. lite färg. Motorn är relativt ny målad så är bara de små detaljerna som ska fräschas upp.

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
7 april 2010
#66
kommer bli kanon, i denna takten lär det ju gå fort smile

Skall du ha lite cleant så tycker jag du borde prova med lite mer spackel i motorrummet, plana ut de tvärgående förstärkningarna(?) lite, och lite spackel i skarvarna till förstärkningarna m.m, kan nog bli snyggt smile Men kanske ingen idé att göra det först av allt innan du bestämt dig hur du skall ha det med motorn tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
8 april 2010
#67
alltid trevligt med 140:i byggen smile ska följas


Gasglad
3 244 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#68
Volvo1968 skrev:
kommer bli kanon, i denna takten lär det ju gå fort smile

Skall du ha lite cleant så tycker jag du borde prova med lite mer spackel i motorrummet, plana ut de tvärgående förstärkningarna(?) lite, och lite spackel i skarvarna till förstärkningarna m.m, kan nog bli snyggt smile Men kanske ingen idé att göra det först av allt innan du bestämt dig hur du skall ha det med motorn tongue

Iom. att det är en av de enklaste bilarna ja jobbat med så går de undan wink

Det som kommer göras är att ja slipas bort all rost, lägger en washprimer för att stänga porerna i plåten, sedan lägger jag en vit slipgrund så allt blir jämnt och fint. Org. kanter osv. vill jag ha kvar då retro känslan fortfarande ska finnas kvar, sen lägger jag antingen en matt svart eller blanksvart 2k solid med extra klarlack för hållbarhet!

Först och främst måste motorn ur, alla kablar till motorn är redan bortkopplade, likaså soppa slangarna, det som är kvar är kardan och växelspak som ska bort.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#69
Har en fråga till er, får man ha huvsprintar och plocka bort org. huvlås till besiktning??

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 507 Inlägg
8 april 2010
#70
MrCarfreak skrev:
Har en fråga till er, får man ha huvsprintar och plocka bort org. huvlås till besiktning??

du måste ha säkerhetsspärren/andralåsningen kvar har jag för mig, (ej 100%säker)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

228 Inlägg
8 april 2010
#71
roligt projekt smile har en glasfiber skärm till 140, höger har ja för mig att det var, den har lite skavanker. hör av dig om du är intresserad smile
Senast redigerat av pilsnerpower (8 april 2010)

Friskt kopplat, hälften brunnet!

Gasglad
3 244 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#72
Tack så väldigt mycket för alla kommentarer! ev. kommer det dyka upp lite roliga sponsorer också! smile
Planerad deadline är i slutet av sommaren :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#73
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
Har en fråga till er, får man ha huvsprintar och plocka bort org. huvlås till besiktning??

du måste ha säkerhetsspärren/andralåsningen kvar har jag för mig, (ej 100%säker)

Okej. Jag får ringa bilprovningen och höra med dem vad som gäller.
Huven kommer inte att öppnas som vanligt med gångjärnen utan man lyfter av hela istället :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#74
Nu är det bara motorn kvar att plocka ur. Bromsservo, huvudcylinder ska in på blästring tillsammans med hela framvagnen!

Kommer bli så underbart fint sen!! Vad tror ni om blank svart bröstkåpa till motorn? :p Fläkten blir högglanspolerad och klarlackad iafall.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#75
Här har ni dagens tips: Fotta allt kablage innan ni börjar riva i det! Kolla bilden nedan, hade man inte haft foto på det hade de aldrig blivit rätt vid inkoppling!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/898838_9c0aq8.jpg

Ikväll alt. imorgon åker motor och låda ur! Allt är klart för lyft nu!
Efter det börjar det roliga. Slipa, lägga rostskydd, grunda och lacka wink
Är det någon som har en 140 framvagnsbalk över? :p

//Carfreak

Försöker iaf
12 817 Inlägg
8 april 2010
#76
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
Är det någon som har pressat ur bussningar på dessa bilar tidigare? Behöver hjälp med detta!

Jag har gjort det flera gånger men många år sen sist..., spindlarna kan sitta punktsvetsade , på undersida på undre bärarmen & ovansidan på övre, slipa bort punkterna där sen kan du knacka försiktigt med en välslipad huggmejsel i spåret där, har du tur släpper dom då & så kan du slå till med en gummiklubba på muttern vid konan så dom åker ur. går inte det får du pressa. rörstumpar/hylsor brukar funka bra.

Angående bussningarna så är det väl samma metod där ungefär...

Tycker du sen att de nya "spindlarna" sitter för löst eller går för lätt in i splinsen så punkta dom. Det är anledningen till att 50% av alla är punkade nu för tiden smile T.om bilprovningen (iaf här) frågade ifall jag punktat på min, då det är väldigt vanligt. Men mina satt så tight och fint i splinsen så jag punktade aldrig.

Bilen din har coolt stuk, liknar min förra lite grann. Typ samma reg.nr också, CWY hade jag.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/898851_90tr9y.jpg

Denna var dock jävligt misshandlad, så den är numera skrotad.



Lycka till i fortsättningen! Hade varit kul att komma som praktikant! tongue


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Gasglad
3 244 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#77
Sådär, nu var de tomt :p Det här blir bland de sista ni får se innan lack wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/898936_3jft4t.jpg

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 507 Inlägg
8 april 2010
#78
Jag tycker verkligen du ska satsa på att dra kablarna i balkarna som jag sa tidigare, & isåfall svetsa igen de gamla hålen där kablarna kommer ut nu. nu när du ändå river allt är det ju inte långt borta. smile Sen brukar det vara en papperslapp på undersidan av reläna med färgmarkeringar så man vet vilka kablar som ska sitta på vilka stift, men den lappen är nog borta på din bil ? smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#79
farbrorbozze skrev:
Jag tycker verkligen du ska satsa på att dra kablarna i balkarna som jag sa tidigare, & isåfall svetsa igen de gamla hålen där kablarna kommer ut nu. nu när du ändå river allt är det ju inte långt borta. smile Sen brukar det vara en papperslapp på undersidan av reläna med färgmarkeringar så man vet vilka kablar som ska sitta på vilka stift, men den lappen är nog borta på din bil ? smile

Hehe, får se hur jag gör! Någon snyggt ska ja komma på iafall smile
Njae, stod då inget där, va bara en svart sörja hehe wink

Kommer ev. ej kunna lägga kablarna i innerskärmarnas förstärkning då det kan hända att jag bygger rör-rams chassi fram wink

En snabb fråga till dig, är det likadan framvagn balk på 140 som till amazon -70 ?
Senast redigerat av MrCarfreak (8 april 2010)

//Carfreak

2 419 Inlägg
8 april 2010
#80
Ser riktigt bra ut! ett helvete med alla kablar men det blir nog bra smile vad är det för sponserer? big_smile



Sök