hämtade ut fassans splitter nya cobra på posten och installerade den i 740 TICEN.DAgen efter ska man ju hämta lite grejjer på mekonomen i osby. Är lite jäktad så liger väl i 100 på 70 vägen:/ då plötsligt börjar mojängen låta.. "BIP BIP LASER ALERT BIP BIP" jag står på bromsen å fiskör i 50, å visst står snuten och väntar på mig med lasern. Och dom kallar in mig,Shit tänker jag nu är den kört. Men jag får bara blåsa å visa lappen.PUH så till alla er som undrar, JA varnaren fungerar. Ja gömde självklart varnaren när ja blev stannad!
Har aldrig fattat mig på dom där mackapärerna. hur fan fungerar dom igentligen?
Haha en polare sa till mig att den varnar när dom skjuter på bilen men de förstår jag ju att de är ganska värdelöst, så kan någon förklara för mig hur en laservarnare fungerar.
Haha en polare sa till mig att den varnar när dom skjuter på bilen men de förstår jag ju att de är ganska värdelöst, så kan någon förklara för mig hur en laservarnare fungerar.
Eftersom en laservarnare läser av ljus och rörelse, så borde ju laservarnaren även känna av "dörröppnare". Men man kan ju ställa in känsligheten. Vissa laservarnare söker efter laser åt alla håll och visar vilket håll lasern kommer ifrån...
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Dom varnar för kamerorna också.Man kan ställa in voilka band den ska varna för. Min varnade ca 800 meter innan,men det var skohg och kurva. Vi köpte värstingcobran på www.laservarnare.net Dyr men hgelt klart värt det! Räddade min lapp!