Tack. Detta är byggbilder från uppstarten av bygget för cirka 2,5 år sedan fram tills idag då den är besiktigad o klar kan man säga så detta är utslaget på 2,5 år tidsmässigt..
Tack. Detta är byggbilder från uppstarten av bygget för cirka 2,5 år sedan fram tills idag då den är besiktigad o klar kan man säga så detta är utslaget på 2,5 år tidsmässigt..
hehe jo jag misstänkte det men blev riktigt bra må jag säga
Bilen hopsatt med extra ljuddämpare, isolering för att dämpa motorljudet mm - den är med andra ord på väg till SFRO 2 besiktningen med bullertest. Efter att det är avklarat så rättas allt till igen..
SFRO 2 beiktningen gick bra liksom bullertesten - bilens vägegenskaper fick med beröm godkänt. Regbesiktningen gick också bra hos Bilprovningen. Det innebär att skyltarna nu är på väg!! Skönt. Optima batteriet byts ut mot ett litet racingbatteri , isoleringen plockas bort mm
En ny racekoppling monteras in - mer för kommande äventyr såsom kompressormatning..
Kopplingskåpan åker av.
Original Yamaha koppling.
Racekoppling monterad. Först använde jag Kevlarbelägg, men det blev lite halvlurig känsla med dom - så jag monterade dit nya originalbelägg tillsammans med den nye tryckplattan och dom kraftigaste fjädrarna.