2903
Sök

Meningen med att ha en snabb bil?

420 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
nu har man tagit körkortet och nu e d dax att köpa bil! .. och det första man hör från en massa polare är " ohh jaa fyfan köp en sjuuk snabb bil fan va ball "

och så står man där som ett frågetecken. Denna fråga riktar sig till alla med " snabba " bilar.

1. Meningen med att ha en snabb bil ?
2. Hur ofta har ni blivit av med körkortet?
3. Finns det något ställe (område ) där man får kör fort " lagligt " t,ex några banor? isåfall vart och finns det någon i malmö ?

.. det var alla frågor jag kom på just nu , tack för alla svar

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Livsnjutare
1 707 Inlägg
6 april 2010
1. Privat tivoli varenda gång du vrider på nyckeln!
2. Aldrig med den snabbaste :p
3. Mecka raceway ligger väl i Malmö tex?

carzy
461 Inlägg
6 april 2010
Om du bara vill ha en bil o åka med, så spelar ju inte motorn någon roll.
Om du vill köra lite rödljusräjz o sånt fränt bör du ju köpa en mer motorstark bil.
Sen finns de dom som köper motorstarka bilar men aldrig använder dess kapacitet.

Så,vad ska du ha bilen till?

Team BSG

420 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
jag vill ju ha en snabb bil men ja vill inte heller bli av med kortet, jag menar hur lätt e d om du kör runt i en supra ?? och försöker att INTE gasa iväg ? det är därför jag undrar om det finns några banor också sad

carzy
461 Inlägg
6 april 2010
Jag har kört mina bilar med tung högerfot, inte ens fått en fortkörningsböter.

Kör med huvudet så kommer det nog gå bra.

Team BSG

420 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
jaa alltså ja vet inte om du förstår mig men jag kör ganska "smart" jag menar man kör ju inte 600 km /h mitt i en korsning men där det finns tomma gator och inge folk eller bilar så brukar jag gasa på men , hur är det med fartkameror  ... ? är inte dom utplacerade precis överallt ?

987 Inlägg
7 april 2010
Du får väl gasa på mellan kamerorna wink

i like it load

2 982 Inlägg
7 april 2010
Danyeal skrev:
jag vill ju ha en snabb bil men ja vill inte heller bli av med kortet, jag menar hur lätt e d om du kör runt i en supra ?? och försöker att INTE gasa iväg ? det är därför jag undrar om det finns några banor också sad

eehh,, jag blev AV med körkortet när jag körde en 1,8 liters diesel VW-caddy..
du kan förlora körkortet med vilken bil som helst. prova en 1,1liters fiesta och köra 70 på 30väg så förstår du

3 650 Inlägg
7 april 2010
du är ju inte tvingad att köra snabbt bara för att du har en bil med pulver. Fattar inte riktigt vad folk menar med en "snabb bil". De felsta som inte kan så mkt om bilar frågar alltid : Är den snabb? hur snabbt går den? kan du definiera " snabb"

carzy
461 Inlägg
7 april 2010
Danyeal skrev:
jaa alltså ja vet inte om du förstår mig men jag kör ganska "smart" jag menar man kör ju inte 600 km /h mitt i en korsning men där det finns tomma gator och inge folk eller bilar så brukar jag gasa på men , hur är det med fartkameror  ... ? är inte dom utplacerade precis överallt ?

Precis,så länge du tänker på vart du gasar så brukar de gå bra. Oftast lär man sig vart poliserna brukar ha kontroll också. Brukar ju även se om bilarna framför bromsar in ,då kan man ju tänka sig för lite.

Brukar bara skyltat innan fart kameror.

Team BSG

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 april 2010
Kanonbra vid omkörningar och påfarter. t.ex på motorvägar. wink
Bara för att bilen är motorstark behöver man inte använda det hela tiden. smile

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

420 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
finns det annars inge GPS lr nått som visar vart alla fartkameror är ?? har för mig de iaf

Musiker
472 Inlägg
7 april 2010
Jag kör precis lika fort med en "långsam" bil som en "snabb"!
Det är ju mest trafiksituationen och väghållningen som avgör hastigheten... Sedan är det ju ganska underbart att köra en bil som man inte behöver växla och åbäka sig med när man kör om! Med mercadieseln jag åker i nu får man ju "ta sats" i en halv kilometer och se till att ha en halvmils fri sikt innan omkörning! wink

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

I brist på annat :)
526 Inlägg
7 april 2010
1. Finns få saker mer än sex som slår kicken av ett laddtryck på 1,5+ big_smile
2. Aldrig
3. Ingen aning ;P
Senast redigerat av nuffe (7 april 2010)

987 Inlägg
7 april 2010
Jo, det finns fartkameror i GPS;er. Men de finns ju även mobila fartkameror, dom syns inte.

i like it load

12 086 Inlägg
7 april 2010
Ras_J skrev:
Det är ju mest trafiksituationen och väghållningen som avgör hastigheten... Sedan är det ju ganska underbart att köra en bil som man inte behöver växla och åbäka sig med när man kör om! Med mercadieseln jag åker i nu får man ju "ta sats" i en halv kilometer och se till att ha en halvmils fri sikt innan omkörning! wink

Jag är tvärt om, åker jag en slö bl åker jag sakta. Kör jag derimot en snabb bil så blir de att jag gasar lite extra automatiskt tongue Alla bilar jag haft en längre stund har varit relativt motorstarka, tycker helt enkelt de är tråkigt med slöa bilar.

122 Inlägg
7 april 2010
jonnielahti skrev:
1. alltid trevlig när det frestar med en liten kick big_smile
2. nada
3. en betongraka utanför ett ställe här i norr, pm för mer info wink

Han bor i malmö

Inga problem!

Musiker
472 Inlägg
7 april 2010
JapMax skrev:
Ras_J skrev:

Jag är tvärt om, åker jag en slö bl åker jag sakta. Kör jag derimot en snabb bil så blir de att jag gasar lite extra automatiskt tongue Alla bilar jag haft en längre stund har varit relativt motorstarka, tycker helt enkelt de är tråkigt med slöa bilar.

OK då!
Visst blir det liiite intensivare körning med en motorstark bil även för min del, men med en slö bil åker plattan i bott oftare än i en kraftfull...

;)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 april 2010
nuffe skrev:
1. Finns få saker mer än sex som slår kicken av ett laddtryck på 1,5+ big_smile

Behövs ingen turbo för att få en kick... wink Räcker med att höra vrålet från motorn upp till varvstoppet vid 7300. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Musiker
472 Inlägg
7 april 2010
Behövs ABSOLUT INGEN TURBO!
Provkör en W126 560 SEC till exempel! big_smile

;)

Sök