4725
Sök

Projekt V70 2,5T AWD evolve! (förbättring)

35 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Hej! har köpt mig en volvo v70 2,5t och har lite tankar på att pifffa upp den lite till!
Sitter redan evolve paket på den, lyktor, ögonlock m.m!

Tanken att göra:

* Lacka alla aluminium tryck rör och även byta som tryck rör som är i plast till aluminium.
* Lacka olika motor detaljer som tändspole kåpa, spridar kåpa m.m
* Sportluftsfilter + bygga värme avskiljare
* Fixa till en snygg diskret baslåda i skuffen för 2st kicker 10" L5 baric
* Ev. lacka plast delar invändigt tex. instrument inredning osv.
* Lacka om front pga volvo som är total kass på att lacka! (är själv billackerare)
* Laga sidokjol efter tidigare ägare och lacka den'
* Sätta i xenon hel och halv ljus
* Fixa till lite rost fläckar på bakskärm och en fram skärm och lacka även de!

Har ni ytterligare förslag på vad jag kan göra berätta gärna!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63217/898275_8lxgh2.jpg
Ser ut så idag men sitter en xc grill på isället för den som sitter på, på bilden!

Robin Tylen

35 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Idag blev det lite lack på vissa detaljer i motor utrymmet! får se om ja ska införskaffa mig ett sportlufts filter imon och bygga värme avskiljare plus ett snyggt skydd över batteriet med dusslås för enkel borttagning! och även lacka lite fler detaljer maby, måste skaffa mer färg!

kommer bilder!

Robin Tylen

35 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
gjorde mig en ny baslåda idag, vart kanon bra! "fits like a glow". passa mkt bättre än den förra men kanske för den var gjord efter bmw:n. hehe! bilder kommer!

Robin Tylen

Patrick0209
11 april 2010
ser fin ut, kommer säkert bli bra
detta kommer att följas

35 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
kul att du tror de blir bra! det hoppas jag med:D hehe!

Här kommer lite pix på vad ja har lyckats med än så länge!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63217/903227_lip4fa.jpg
lackat lite kåpor,tryck rör och lite små stuffs! tks?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63217/903230_9f6u4z.jpg
nya baslådan! vart kanon tkr jag! endast porten som ska få ett snyggare nät, och även nå snyggt bas skydd!

Robin Tylen

35 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
står ganska still just nu! jobbar ganska mkt så blir inte så mkt tid över! väntar mest till maj då ja ska få ta upp bilen till min gamla lackerings lokal där ja jobbat förut och ska lacka lite som båda bakskärmarna, fram och bakspoiler plus ena sidokjolen ska lagas efter föra ägaren som bogsera upp en bil ur diket och hängde sig lite på höger tröskel så den sprack! Men ska hinna bygga om i skuffen lite innan de.

Ska ta bort orginal luckorna till reservhjulet och bygga nytt för att ha slutsteg och en converter 12V DC -220V AC.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63217/907289_tlxk2o.jpg
XC grillen! och även dimljusen är förflyttade 8cm ner med hjälp av adapter fästen jag svetsat! TKS?

Robin Tylen

2 638 Inlägg
17 april 2010
Detta ser bra ut, tycker färgen är riktigt härlig smile

Kommer följas smile

35 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
Kul! jaa ja tkr oxå den är skön som fan! är sugen på Volvo lazerblå men alla har det eller lackar den i den färgen! men kommer nog köra på orginal som ja har redan!

Mvh Tylen

Robin Tylen

850 Inlägg
17 april 2010
blir nog bra detta! snygg färg med:D

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

35 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
idag blir det att trixa lite med bagage utrymmet! ska ta bort orginal luckorna och ersätta med nya skivor som ska draperas antingen med tyg eller kolfiber! får se! tänkte se om de blir snyggt om man kör lite detaljer i kolfiber.

Robin Tylen

I got Dubs!
2 423 Inlägg
18 april 2010
Är inte mycket för evolve paketet, men det är ju din bil smile
Nätet över basporten drog ner intrycket ganska mycket.

Lycka till!

35 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
nej ja vet inte  evolve de funkar! funderar på nå annat! de satt på bilen när jag köpte den:P
ja som ja skrev i tidigare inlägg så har ja ett nytt på G! ska bara lägga upp en bild! satt bara dit de för tillfälle! gjort en plåt ram som är 4 cm brett och i samm färg som tyget! sen i veckan blir det att bygga ett nytt golv bak med hål ner så man ser slutsteg och lite av varje med plexiglas för!

Robin Tylen

35 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
Hej! har inte hunnit gjort så mkt pga av jobb! men blir väl lite framöver nu, väntar mest på att få komma upp till lackeringen så ja kan börja slipa ett och annat! har iaf hunnit gjort om basporten! men bilder kommer när ja är helllllt klar:D har lite idéer kvar som ja ska se till at fixa! så ja väntar med pix!

mvh Tylen

Robin Tylen

Forummoderator
26 400 Inlägg
27 april 2010
Det heter "fits like a glove" tongue
För övrigt en fin bil. Hur funkar det med öppet luftfilter för dig? Inget krångel?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

35 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
haha! tackar! Det funkar skit bra för mig! håller på och ska svetsa ihop ett nytt tryckrör i aluminium och ta bort de gamla som är i hårdplast och sen montera en öppen dumpventil i de nya tryckröret och sen bara dra en ny vakumslang till orginal dump och sätta tryck på den hela tiden! slipper ja köpa dumplock!tongue bara till att börja med!

Robin Tylen

35 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Nu ska jag ut och tvätta bilen! har fixat lite med fronten, har flytta reg skylten! bild kommer efter tvätten:D

Robin Tylen

Forummoderator
26 400 Inlägg
11 maj 2010
Hur går det här egentligen? Kommer nån uppdatering? smile

35 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
Klart de det är på G! haft mkt för mig med annat Ska lägga upp lite nya pix! kul att du undrar! fin bil du har:D

Robin Tylen

Forummoderator
26 400 Inlägg
11 maj 2010
tylenarn skrev:
Klart de det är på G! haft mkt för mig med annat Ska lägga upp lite nya pix! kul att du undrar! fin bil du har:D

Tackartackar smile
Kul att du har lite uppdateringar på gång smile

35 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
big_smile lägger nog upp imon kväll! ska tvätta den å sen lägger ja upp:D gjort lite små saker bara! byggt om i hjul hus baljan för verktyg och sånt! jobbar som snickkkare och bilackerare och sen är de bra att ha saker och ting!

Robin Tylen

Sök