4004
Sök

Bakaxeln har flyttat sig, Volvo 740

4 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Hej!

Märkte i dag när jag skulle ut och köra en sväng med bilen att bakaxeln lixom har flyttat sig i sidled :S
Försökte leta efter vad det kunde vara, om det har och göra med något stag som är böjt eller liknande ?
Det skiljer rätt många cm när man mäter...
Vad kan det vara för fel ?
Tacksam för hjälp:)

335 Inlägg
9 april 2010
staget som sitter bakom bakaxeln från bilens håll kanske lossnat? big_smile

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
Lekte du i jönköping i helgen?

4 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Nej jag har inte varit och lekt med min bil smile  Kan det ha med och göra att bilen har varit bottensänkt i 1år och studsat fram så det är nåt stag eller nåt?
Nu är den förövrigt hög som ett hus smile

1 489 Inlägg
9 april 2010
Svårt för oss och veta om det är ett stag, enklast borde ju vara om du lägger 2st knä samt 2st händer i backen och kollar under hur det ser ut?

• Även den starka måste ta i när han skiter

4 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Jag är ju inte så duktig på bilar så jag kan inte direkt se något fel tycker ja, hehe
Jag får väl helt enkelt be någon kunnig titta på bilen istället
Senast redigerat av PrtSc (9 april 2010)

1 489 Inlägg
9 april 2010
PrtSc skrev:
Jag är ju inte så duktig på bilar så jag kan inte direkt se något fel tycker ja, hehe
Jag får väl helt enkelt be någon kunnig titta på bilen istället

Kolla infästningar på stagen om dessa eventuellt lossnat eller böjt sig. Kolla bussningar medmera, hur mätte du när det skiljde flera centimeter?

• Även den starka måste ta i när han skiter

Trimmare
129 Inlägg
9 april 2010
Skulle gissa på att de e phanard staget som har bockat sig, de som går längs med bakaxelen upp brevid, reservhjuls baljan,
å sen när man sänker en 740, så kommer bakaxelen lite mer åt andra sidan också tongue

100 Inlägg
9 april 2010
Hur mycket handlar det om? Kan ju vara så att bussningarna på panhardstaget är obefintliga...

1 291 Inlägg
9 april 2010
Köpt bilen sänkt?
Kan det vara så att panhardstaget är kortat för att axeln ska hamna rätt när den var sänkt.

100 Inlägg
10 april 2010
Jo de skulle de kunna vara, skulle också kunna vara fästet för panhardstaget i karossen som blivit rostigt och vikt sig lite granna åt ett håll.

Sök