2874
Sök

mullrar japsdämpare på original avgas...?

med lem
1 147 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
räcker det att jag sätter på en tuff japsdämpare, typ me 4" utblås på min s40's original avgassystem? eller måste jag byta hela baletten för o få häftigt muller? tacksam om nån som vet vill svara=)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

med lem
1 147 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
ingen som vet? surt jag får väl chansa då
Senast redigerat av dallelito (6 juni 2006)

469 Inlägg
6 juni 2006
tror inte det kommer låta allt för bra =/
men är inte säker

199 Inlägg
6 juni 2006
På mazda mx-3 med v6 räckte det bra med endast japsdämpare

30 Inlägg
6 juni 2006
joo klart bara byyta slutdämparen  dra ett rör från katten till slutdämparen ja gjorde de i dag funka skiit bra=)  DE MULLRAR GÖTTTTT lovar dej

Meckar När ja PALLAR=)

25 Inlägg
6 juni 2006
det räckewr med dämparen...jag vet=)

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
6 juni 2006
4" på en volvo?

Now I know why they call it "japsdämpare" wink

676 Inlägg
6 juni 2006
jag hade orginal hela vägen förutom 2½" japsdämpare o de lät otroligt gött!!! de va en nissan sunny 1.5 SLX så de råder jag dig att göra wink

kan visserligen göra skillnad på olika bilar dock...

132 Inlägg
6 juni 2006
Det gör ju ingen HEREJÖSSES skilnnad, i alla fall inte på min. Jag tog bort sista burken (har 1 kvar) och satte på japsaren istället. Det ger ett dovare ljud som för mig är behagligt o höra. Men vill man att d ska bröta e d raka 3" o japs som gäller smile

* SaaB = Se Andras Avundsjuka Blickar *

95 Inlägg
6 juni 2006
Ta bort sista burken å sätt japsdämpare där istället....så gjorde jag på min Audi å det blev precis lagom....mullrar gött när man drar på lite men inte om man bara ligger i 100km/h jämn fart. Man blir ganska trött av det ljudet om det brötar precis hela tiden.

57 Inlägg
6 juni 2006
det räcker med dämparen för att få ett skönt ljud!

272 Inlägg
7 juni 2006
Vissa motorer kan få ett väldigt illalåtande burkigt ljud med bara en japsdämpare.

Jag har lite större avgassystem på min hela vägen från turbon och bara EN ljuddämpare, och det är Megan dämparen på slutet och min låter för jekla sött smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

med lem
1 147 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
okej. då satsar jag på endast dämparen då=)

Sök