4548
Sök

Bromsok fram Volvo 850

346 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Tja skulle byta belägg fram på min 850S (års -95) då ser jag att det sitter med insex skruvar och har hört av många att det ska vara 7mm insexnyckel, men prövade och insåg att den var för liten och 8mm för stor även i storlekarna tum var den för stor eller för liten, för det verkar inte finnas nån storlek som är mellan 7 och 8 mm (7,5) då jag var inne på bla mekonomen, autoexperten, swedol, jula etc. så är det nått special insexa till volvo 850 som bara volvo säljer? eller hur ska jag gå till väga? neutral

123 Inlägg
10 april 2010
Runmark skrev:
Tja skulle byta belägg fram på min 850S (års -95) då ser jag att det sitter med insex skruvar och har hört av många att det ska vara 7mm insexnyckel, men prövade och insåg att den var för liten och 8mm för stor även i storlekarna tum var den för stor eller för liten, för det verkar inte finnas nån storlek som är mellan 7 och 8 mm (7,5) då jag var inne på bla mekonomen, autoexperten, swedol, jula etc. så är det nått special insexa till volvo 850 som bara volvo säljer? eller hur ska jag gå till väga? neutral

har du testa knacka in 7an försiktigt tror vi gjorde så på våran 850

1 562 Inlägg
10 april 2010
nej är en sjua men kan ju vara rund för det prova en nyckel i tum storlek annars knackar du fast en riktig torxhylsa men ingen billig biltema hylsa.

346 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
mange_240 skrev:
nej är en sjua men kan ju vara rund för det prova en nyckel i tum storlek annars knackar du fast en riktig torxhylsa men ingen billig biltema hylsa.

okej men sen då hur får jag tag i  nya skruvar till oken? smile

huh?
10 427 Inlägg
10 april 2010
Runmark skrev:
mange_240 skrev:

Knalla in till närmaste Volvohandlare för skruvar till ofta lätt överpris wink

346 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
steifan skrev:
Runmark skrev:
mange_240 skrev:

Knalla in till närmaste Volvohandlare för skruvar till ofta lätt överpris wink

får pröva med de tackar wink

183 Inlägg
10 april 2010
7,2 är det, har samma på min bil tongue

jag körde med torx istället funkade lika bra både att skruva i och ur, inga problem!

346 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
poont skrev:
7,2 är det, har samma på min bil tongue

jag körde med torx istället funkade lika bra både att skruva i och ur, inga problem!

okej för de inte tum i allafall?

1 043 Inlägg
10 april 2010
Nej 7 mm.

Sök