Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
Ja!! Om du får det att passa på ett bra sett så verkar det kanon
Bakljusen blev ett litet bekymmer. Varken blinkers eller ljusen på luckan passade på bilen, mittendelen är jag osäker på. Måste kolla på en B4 sedan mäta lite. Än har jag inte gett upp, ska fan se till så att bilen kommer bli en cab kopia av en RS2a.
Det jag var rädd för, men det fixar du säkert på något sätt.
skönt att du tog ditt förnuft till fånga angående vingen. har inte nyare RS4? någon liten list på arslet, liknande e39M5? nåt sånt kanske vore lagom om du tvunget vill ha nåt där.... annars börjar det se riktigt bra ut nu;)
skönt att du tog ditt förnuft till fånga angående vingen. har inte nyare RS4? någon liten list på arslet, liknande e39M5? nåt sånt kanske vore lagom om du tvunget vill ha nåt där.... annars börjar det se riktigt bra ut nu;)
Mjo det finns flera olika sånadär, vet att Bisse har en modell oxå som passar. Tror att det inte blir något alls med vinge faktiskt. Tack Hehe, ALLTID snyggt med RS2 vettu .
Skulle behöva lite råd och tips gott folk. Letar efter ett par snygga stilrena sidokjolar till bilen, gärna något som följer linjen på sidan av fronten, inget extremt och inga M3 kopior. Trösklarna är 183 cm om det är till någon hjälp.
Blir nog bra det där ska du se;) Audi 80 är en av jävligt få bilar som är snyggast utan tak.... Börjar bli dags o hitta på nåt någon dag du! vi ha vart jävligt klena på den fronten
Blir nog bra det där ska du se;) Audi 80 är en av jävligt få bilar som är snyggast utan tak.... Börjar bli dags o hitta på nåt någon dag du! vi ha vart jävligt klena på den fronten
Det hoppas ja . Ja du, nu är det fan ett bra tag sen vi gjorde något. Får ta tag i det nu tycker ja....
Då var det slut på cabsäsongen för i år då Bilen kommer under hela vintern stå under sitt täcke inlåst i en lada på annan ort.
I vinter kommer följande hända med bilen.
¤Fronten ska lagas, ett par sprickor efter tidigare ägare. ¤Försöka få tag på RS2 bakstötfångare. ¤Hitta ett par bakljus som kan användas ihop med RS2 mellan delen. ¤Lacka RS2 speglarna. ¤6,5" Högtalare ska införskaffas och monteras i dörrsidorna fram.
Kommer säkert komma på flera saker framöver, och ska updatera lite smått vad som händer också.
Kommer nog rösta en etta på bilen om du lägger igen ljuset fram, ett tidtypiskt drag i bilens design som är en av flera saker som ger den dess utseende. Lägger du igen det ser det bara ut som någon plastig eftermarknadshistoria, hoppas de planerna försvann i och med RS2-kopian!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Kommer nog rösta en etta på bilen om du lägger igen ljuset fram, ett tidtypiskt drag i bilens design som är en av flera saker som ger den dess utseende. Lägger du igen det ser det bara ut som någon plastig eftermarknadshistoria, hoppas de planerna försvann i och med RS2-kopian!
Haha, får ja en femma om jag meddelar att det inte kommer att ske? Kommer behålla dimljus och blinkers i stötfångaren, kommer bli för mycket jobb + att den inte kommer se ut som en RS2a utan dom.
Haha, får ja en femma om jag meddelar att det inte kommer att ske? Kommer behålla dimljus och blinkers i stötfångaren, kommer bli för mycket jobb + att den inte kommer se ut som en RS2a utan dom.
Ok det är den värd, framför allt om du behåller belysningen.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Ok det är den värd, framför allt om du behåller belysningen.
Har läst hela projekttråden, grymt jobbat Är imponerad att du har lagt ner så mkt jobb på Audin Fortsätt med projektet, kommer att följas
Mvh
Tackar, jag gör så gott jag kan:). Får berömma tidigare ägare lite också som har tagit hand om bilen så bra genom åren. Projektet kommer gå sakta under vintern då bilen inte står i mitt garage på förvaring. Kommer att jaga lite delar för att få till RS2 utseendet fullt ut, förutom fälgar som kommer bli ett senare problem. Kommer uppdatera lite så fort jag gör någonting med bilen!
Har varit ute och kikat lite på RS2 fronten som behöver en liten översyn.
Spricka på undersidan som ska lagas.
Ett par sprickor under ena dimljuset som också ska lagas.
Sen som ni ser på bilden nedan så måste jag fixa passningen på blinkers och dimljus, och även den stora glipan mellan stötfångaren och strålkastarna och motorhuven.
Längesen man uppdaterade här nu. Bilen står fortfarande avställd och jag har inte gjort något som jag planerat att göra i vinter. Var ute och startade upp bilen och varmkörde den lite, gick som en klocka, Just nu söker jag efter bakljusen som sitter på koffertluckan på Audi 100, är det någon som har så skicka PM med bild och pris tack!