2742
Sök

Köpråd: Bmw 325 cab eller Saab 93 cab?

461 Inlägg
12 april 2010
camaro67 skrev:
beers skrev:
Köp Bmw och bli en man , Saab är en tjej bil .

Vet ju inte om bmw är speciellt manligt.. Speciellt inte e36 cab för det är ju en frisörsbil

Manligare än saaben iaf! wink

Måste säga att jag tycker nog Saaben är ännu mer frisörsbil isåfall? Iaf vad jag har sett på vägarna!

BMW - Better Make Way

806 Inlägg
12 april 2010
beers skrev:

+10

796 Inlägg
12 april 2010
lodiseN skrev:
beers skrev:

+10

Saab är minst lika mkt mans bil som Bmw om inte mer tongue

Hemma bra, garaget BÄST!

806 Inlägg
12 april 2010
mrpalmer skrev:
lodiseN skrev:
beers skrev:

+10

Bakhjulsdriften anger om det är en mans lr kvinno bil, och nu har inte saab bakhjulsdrift, därför är det inte en manlig bil:D

835 Inlägg
12 april 2010
beers skrev:
albino skrev:
Det beror på vad man har under huven tongue

Saabs växellåda rasa vid 100 hästar lol och Saab är framhjulsdriven hmm
varför köpa en bil med dålig kvalitet ?
93 ser ut som en båt  på hjul .

Jag kan göra denna lista lång

Hade 250hk / 370nm utan problem..... Hoppas din låda klarar dina hissnade 150hk.
Senast redigerat av Epitaph (12 april 2010)

806 Inlägg
12 april 2010
Epitaph skrev:
beers skrev:
albino skrev:

Hade 250hk / 370nm utan problem..... Hoppas din låda klarar dina hissnade 150hk.

Bmw lådorna är väldigt bra dimensionerade, inga plast kuggar med gummiband som håller dom på plats inte

91 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Har inte tänkt att trimma bilen, men om man hade valt saaben är det ju inte omöjligt att man chippar.
Lutar mest åt en bmw faktiskt, tycker dock dom är lite dyra med tanke på årsmodell + mil men för eller senare kommer det ut en som är perfekt smile
Tack för alla vettiga svar, fick lite mer kött på benen nu!

835 Inlägg
12 april 2010
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:
beers skrev:

Bmw lådorna är väldigt bra dimensionerade, inga plast kuggar med gummiband som håller dom på plats inte

jag sa aldrig något om BMWs lådor de är säkert bäst i Universum men Saabs är inte så dåliga som alla tror. Just sayin'. Jag tycker saaben är en bra allroundbil fö. Men prova själv som sagt, här är det bara massa fanboys.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 april 2010
En cab är visserligen en glidare, men när taket försvinner så blir samtidigt vägegenskaperna lidandes. Och i det här fallet är Bmw riktigt rolig och uppträder bra som cabriolet medan Saab 9-3 inte ens uppträder trevligt i original (kombikupé) utförande.

En cab är ingen bil man köper om man är ute efter att pressa fullt, men visst vill man ha roligt när man sitter där en sommarkväll med vinden i håret? Och att då försöka hålla en 9-3 på vägen kontra att luta sig tillbaka och njuta av en Bmw avgör hela detta valet för mig i alla fall.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

835 Inlägg
12 april 2010
Rquired skrev:
En cab är visserligen en glidare, men när taket försvinner så blir samtidigt vägegenskaperna lidandes. Och i det här fallet är Bmw riktigt rolig och uppträder bra som cabriolet medan Saab 9-3 inte ens uppträder trevligt i original (kombikupé) utförande.

En cab är ingen bil man köper om man är ute efter att pressa fullt, men visst vill man ha roligt när man sitter där en sommarkväll med vinden i håret? Och att då försöka hålla en 9-3 på vägen kontra att luta sig tillbaka och njuta av en Bmw avgör hela detta valet för mig i alla fall.

Är väldigt olika hur man upplever bilar, jämfört vad man är van vid såklart. Jag älskar Saabs cabbar smile har kört alla i stort sett. 900, og-93, ng 9-3, aero, 2.0t mm... Funderade på en nyare Saab cab men tycker man får för lite för pengarna tyvärr. Har ej kört BMWs men de är säkert skitbra. Man får helt enkelt bilda sin egen uppfattning smile

51 Inlägg
12 april 2010
mrpalmer skrev:
lodiseN skrev:
beers skrev:

+10

Saab kan inte bli manlig  , den är inte bakhjulsdriven lol Saab har ingen gött motorljud   , man kan inte drifta med en Saab ,  Kvalitet  är nåt som Saab drömmer om  ,  Saab köper man när man har en tom plånbok

806 Inlägg
12 april 2010
beers skrev:
mrpalmer skrev:
lodiseN skrev:

+10

Saab kan inte bli manlig  , den är inte bakhjulsdriven lol Saab har ingen gött motorljud   , man kan inte drifta med en Saab ,  Kvalitet  är nåt som Saab drömmer om  ,  Saab köper man när man har en tom plånbok

+10

51 Inlägg
12 april 2010
Detta är en manlig bil

https://www1.garaget.org/gallery/archive/139168/903729_pk6jhk.jpg
Detta är en manlig bil

461 Inlägg
12 april 2010
lodiseN skrev:
beers skrev:
mrpalmer skrev:

+10

+1 big_smile

BMW - Better Make Way

51 Inlägg
12 april 2010
Ser inget som är manligt i saab :smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/139168/903741_c2qvj4.jpg

918 Inlägg
12 april 2010
lodiseN skrev:
beers skrev:

+10

-11 roll

835 Inlägg
12 april 2010
Hehe de som låter mest har BMW förvisso men de byggdes innan andra världskriget. Det är för övrigt få trådar som spårar ut här på garaget smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 april 2010
Epitaph skrev:
Hehe de som låter mest har BMW förvisso men de byggdes innan andra världskriget. Det är för övrigt få trådar som spårar ut här på garaget smile

Den meningen får du gärna förklara närmre smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

835 Inlägg
12 april 2010
Rquired skrev:
Epitaph skrev:

Den meningen får du gärna förklara närmre smile

de som "gör mest väsen av sig" i tråden ar förmodligen inte ägt någon av bilarna, isf har de gjort rejäla nedköp.

Sedan har tråden lite spårat ur då skaparen inte bad om "fanboy-inlägg" om vilken av bilarna som är manligast....
Senast redigerat av Epitaph (12 april 2010)

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
12 april 2010
Funkiee skrev:
beers skrev:
albino skrev:

fördomar is the shit smile Anders på maptun körde sin saab 9-3 med 475hk och orginal växellåda, utan problem, det går och köra med mycket mos utan att det rasar, men man kanske inte ska lägga en lakrits varje morgon till jobbet så att säga..

Vad är det då för mening att trimma?

Sök