Då har man varit ute och fått lite mer gjort, igår kom tjejen så blev inte så mycket gjort. Började bra idag men slutade i svordomar...
Min spräckta ramp, plastas med plastsvetsning och kommer lackas blanksvart. ska köpa en ny när jag har råd.
nytt hörne
nästan färdigt för lack
Lite kvar
Blästrat, la på grundfärg.
Började blästra och såg massa spackel, började peta bort skiten med en kniv...
...men jag fick spel och slet fram vinkelslipen när det aldrig tog slut... hittade ingen kant, svor lite, sen gick jag inn för att vi skulle tända grillen... undrar vem av dom 20 ägarna det är som har gjort det här
Bra att inte lägga någon rostskydds grund bakom enns... får förska få bort skiten i morgon, har kapat till alla bitar som ska svetsas också. men måste flytta bilen lite innan jag börjar svetsa.
Riktigt bra jobb du gör med bilen Såg ju svinbra ut runt rutan, tråkigt att det var så himla mycket rost framför hjulhuset bara Tar ju flera år om man ska göra det med punktbläster nästan, beroende på vad för kompressor man har Fortsätt i samma stil och jobba på
Fått lite gjort idag med, fotade inte allt då vissa saker kanske inte är så roliga. Började regna så fick gå in.
var ju en liten spackelkaka....
halv torr och blev matt... kanske inte rätt temperatur att lacka i direkt, och var ju sprayburks färg.... men men, ska ju bytas ut imot en riktigt när pengar finns.
ser lite trött ut.
så ser den ut just nu.
I morgon ska jag hämta en framruta och efter det så ska jag försöka bli klar runt rutan och få det lackat. hålet vid A stolpen är nu klart.
Var det spackel överallt där du slipat på sidan? Tjocka lager? Blir det att rikta plåten nu eller vad har du tänkt att göra? Mycket bra jobbat iallafall
Var det spackel överallt där du slipat på sidan? Tjocka lager? Blir det att rikta plåten nu eller vad har du tänkt att göra? Mycket bra jobbat iallafall
Japp, det var spackel över hela sidan, ca 3-4mm. ska väl försöka rikta så gott det går.
Har varit lite dött här nu eftersom det har regnat och snöat i 2 dagar. skulle förmodligen bli likadant väder i morgon. Men ska nog ta mig en titt på inredningen och kanske börja med omklädnad på dörrsidorna.
Har varit lite dött här nu eftersom det har regnat och snöat i 2 dagar. skulle förmodligen bli likadant väder i morgon. Men ska nog ta mig en titt på inredningen och kanske börja med omklädnad på dörrsidorna.
Då det var fint väder så har jag varit ute idag och grejat lite. blev inga bilder eftersom min kamera inte ville vara med riktigt.
har plockat av framskärmarna och upptäckte att det var rost fritt i hjulhusen iaf! är nog det första stället
Har gjort klart runt framrutan så nu återstår det bara att köpa färg och så har jag blästrat klart på förarsidan bakom dörren och lagt på färg.
Skruvade loss "gälarna" som färgen hade spruckit på. räckte att ta tryckluften och blåsa av dom så försvann nästan all färg. har nu lagt på plast grund och ska lacka dom svarta i morgon.
Munstycket på svetsen blev totalt kasst i måndags och jag har inte köpt något nytt än. ska göra det i morgon.