dags för en update över gårdagens jobb.
Kan redan nu säga att vårat mål inte kommer nås idag, men vad gör det. den är snar klar för besiktningen
Det första vi gjorde var att åka hem till farsan å hämta en motor vi tänkte använda. Det nlir en sunkig 2,0l med weber 36/36, extraktor grenrör och 2,5" avgassystem.
Fick även nalla en trådrulle till svetsen då tråden tog slut igår så klart... "min vanliga tur"
Fortsättning med isolering på kardantunnel och golv bak.
Baksätet monterat och klart.
Och ja det är skitigt som fan.. Får bli en riktig vinyltvätt på jobbet senare då den är besiktad och körklar.
Nu börjar golvmattan bli klar och en mittkonsoll har även hittat dit. Jag ska rota vidare i reservdelsbilen efter ett handsfack + lite mer småprylar så kan kupen snart vara klar
Kristoffer jobbar på med stolarna.
02er har två typer av stolsinfästning i karossen, beroende på årsmodell. Och så klart är det olika modeller på stolsskenor och fästet i golvet..
Så vi skall svetsa på två järn på varje stol för att det ska kunna lira. bilder kommer.
Stiligt
Fick riva ner rattstången också för att kunna byta vänster spak (hel,halvljus) som var avbruten. Sedan ska jag fortsätta med monteringen av instrumentguset också.
Kristoffer drog bromsrören fram medans jag pulade i kupen. Snyggt.
Han monterade även växellådan. Tyvärr var kopplingscyl helt sönderrostad. Så en ny sådan söker jag just nu!
Nu sitter den där
Jag avslutar med en snygg bild på mina feta 13" plåtisar