2261
Sök

Starta företag

1 302 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Hej!

Jag funderar på att starta ett allservice företag men undrar om ni på garaget har några ideer på hur man ska nå ut till kunder på bästa sätt och hur man får kunderna att välja just mig min tanke är att arbeta för en så låg kostnad som möjligt.

Kom med så mycket förslag ni bara vet och om ni vill att jag gör någonting åt er så pma. smile

1 302 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Ingen som skriver? hmm

1 926 Inlägg
15 april 2010
Kom på en bra slogan till att börja med! Det kan locka kunder, gör reklaminslag på t.ex. din lokalradio osv. En början..

945 Inlägg
15 april 2010
Spelis skrev:
Kom på en bra slogan till att börja med! Det kan locka kunder, gör reklaminslag på t.ex. din lokalradio osv. En början..

Som nystartad med dåliga idèer? Det är äckligt dyrt att höras på radion! Då pratar vi om en lokalradio.

TS: Vilka områden tänker du finnas inom? Allservice innebär så mycket. Många har sådana firmor.
Överlag brukar dom inte överleva speciellt länge. Personligen tycker jag det är värdelöst hela temat.

Murbruk och byggnad? Starta bara en byggfirma. Trädgård och lite el? Starta bara en byggfirma.
Osv osv osv osv osv....   

Läs på vad det var för folkstil som började med dessa firmor med "Allservice" och tänk lite.

109 Inlägg
15 april 2010
almi.se

En jättebra sida där du hittar mycket info smile
Lycka till btw

956 Inlägg
15 april 2010
Förklara lite vad du vill inrikta dig på. Läser marknadsföring just nu och läst div. andra ekonomi/företags kurser.

1 302 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Lite allt möjligt så som bygg och el mm

FreddeK
16 april 2010
Allservice känns lite tattaraktigt tyvärr. vill jag anlita en elektriker ringer jag till en elfirma och vill jag anlita en byggare så ringer jag till en byggfirma. Specificera dig på en sak och sen kör hårt!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 april 2010
Kul att du vill prova på att bli egen! Jag har provat reklam i tidningar hemsidor google adwords osv osv. Det som varit ÖVERLÄGSET bäst har varit blocket! Annonsen kostade typ 100:- för 2månader! och jag fick ca 30svar. Medans min tidningsannonser osv jag provat kanske totalt kostat mig 40000:- och nästan inga svar alls =S Säkert olika i olika branscher men som sagt glöm inte blocket wink

Sedan ska du se till att starta ett Aktiebolag och inget annat..Det är min mening!

Lycka till!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Fisketokig
2 997 Inlägg
16 april 2010
Registrera firma och presentera dig för befintliga företag att kunna hoppa in på faktura när det behövs.

Många som inte vågar anställa nu och vill ta in F-skattare "tills vidare"

Är du duktig att arbeta dig uppåt så slutar det i anställning hos någon kund om du vill det.

Annars ger det pengar, erfarenhet och kontakter under tiden...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök