2929
Sök

Skramel i motorn tumgång samt gas på drag kamkjedja?

148 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
hejsan!

jag har en bmw 730 v8 som skramlar i från motorn. det hörs som det kommer i från kamkjedjan men inte säker. jag har kollat vattenpump och alla löphjul mm. när jag tar av oljelocket när motorn i gång så hör man kamkjedjan skramlar.

är det svårt att byta kamkjedjan? och behöver man specoal verktyg? är det mycket jobb att byta kamkjedjan?

mycket tacksam för svar.

mvh

107...du blev just om körd av en miljöbil.

583 Inlägg
16 april 2010
Köp en instruktionsbok till bmw'n. En kamkjedia är inte speciellt svår att byta ifall du har grundläggande mekar kunskaper smile. Kan inte ge specifika instruktioner tyvärr då jag aldrig bytt på en bmw 730 v8.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

148 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
jag har tittat instruktionsbok (mekbok)men hittade inget specielt på kamkjedjan. jag har grundkunskap och lite till  jobbar som meckaniker . jag har bytat kamkjedja på peugeot. dom motorona som har kjedja på peugeot kommer från bmw. när man bytar kamkjedja på peugeot så behöver man special verktyg för att spärra kamarna.

tackar för ditt svar anders.
Senast redigerat av lavan (16 april 2010)

583 Inlägg
17 april 2010
Ingen fara, kan se ifall jag inte kan gräva fram något och isåfall PM'a dig om eventuella specialverktyg, tillvägagångsätt och instruktioner för att kunna byta kamkjedian på din bmw.

Mvh
Anders

148 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
ajonasson skrev:
Ingen fara, kan se ifall jag inte kan gräva fram något och isåfall PM'a dig om eventuella specialverktyg, tillvägagångsätt och instruktioner för att kunna byta kamkjedian på din bmw.

Mvh
Anders

det hade varit super bra om du hade kunat göra det. så kan du pm.a mig sen om du får fram något.

tack en en gång anders

583 Inlägg
19 april 2010