3729
Sök

Passat Tdi -96 blir slö när jag kommer upp i ca 90km/h

10 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Har en passat som blir slö när jag kommer upp i ca 90km/h och försöker gasa mer. Om jag vrider av och på nyckeln så blir den lika pigg som vanligt. Det måste vara nåt elfel vad jag kan förstå eftersom den går bra igen bara strömmen bryts en sekund. Det känns ungefär som om turbon slutar ladda.

Väldigt tacksam för svar, för det är riktigt irriterande om man försöker köra om någon och så blir bilen slö som en sköldpadda.

1 036 Inlägg
18 april 2010
vi har haft de problemet på våra taxibilar på våra nya passater,, man får starta om bilen så funkar den igen och motorlampan blinkar, bilen tappar effekt... vet dock inte vad som va fel, men du måste kolla upp felkoderna smile

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
18 april 2010
Felkoden är garanterat "00575 Intake manifold pressure control difference - intermittent"

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

1 036 Inlägg
18 april 2010
Ulf_W skrev:
Felkoden är garanterat "00575 Intake manifold pressure control difference - intermittent"

vad betyder det, blev nyfiken, för jag körde en av våra passater för någon vecka sedan, och då funkade den som den skulle igen big_smile

10 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Okej, jag ska försöka ta mig i kragen och försöka få en dator påkopplad och se vad jag kan få fram för koder.

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
18 april 2010
Mangisen skrev:
vad betyder det, blev nyfiken, för jag körde en av våra passater för någon vecka sedan, och då funkade den som den skulle igen big_smile

Den laddar för mycket så den går i "limp mode".
Rätt vanligt på gamla tdi:er, kan bero på tjuvluft, kärvande wastegate och lite annat.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

10 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Ulf_W skrev:
Mangisen skrev:

Den laddar för mycket så den går i "limp mode".
Rätt vanligt på gamla tdi:er, kan bero på tjuvluft, kärvande wastegate och lite annat.

Okej, turbon sitter ju ganska trångt till på min passat, så det är inte jättelätt att se nånting tyvärr. Har hört att det ska finnas någon magnetventil som kan kärva, någon som vet var den sitter?

2 072 Inlägg
18 april 2010
har haft samma problem på min passat tdi.. har varit överallt o kollat upp bilen.. fick aldrig nått svar på felet..
till slut sa de att turbon måste bytas.. o då sålde jag bilen

Sandzoo i da house

10 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
sandzoo skrev:
har haft samma problem på min passat tdi.. har varit överallt o kollat upp bilen.. fick aldrig nått svar på felet..

Haha, ja det kanske är den enklaste lösningen!

2 072 Inlägg
18 april 2010
Binne skrev:
sandzoo skrev:

Haha, ja det kanske är den enklaste lösningen!

för mig var de enklast så smile

Sandzoo i da house

Sök