min stereo sprakar när jag vrider på volymen när basen kommer i låtarna och även höga toner, låter som att den inte får tillräckligt med ström även fast jag inte har högt alls. ibland funkar det utmärkt :S
uteslutet:
generator störningar (likadant utan motorn igång) kalllödnig mm. i stereon (provade en annan) jordfel (tog å satte en ny) drog en + kabel direkt ifrån batteriet
vad kan det va för fel? batteriet orkar ju dra runt startmotorn utan problem men kan det va dåligt ialf? eller kandet vara kablarna till högtalarna?
har jbl 6.5 och diskanter, bak två pioneer sexnior alla sprakar
min stereo sprakar när jag vrider på volymen när basen kommer i låtarna och även höga toner, låter som att den inte får tillräckligt med ström även fast jag inte har högt alls. ibland funkar det utmärkt :S
uteslutet:
generator störningar (likadant utan motorn igång) kalllödnig mm. i stereon (provade en annan) jordfel (tog å satte en ny) drog en + kabel direkt ifrån batteriet
vad kan det va för fel? batteriet orkar ju dra runt startmotorn utan problem men kan det va dåligt ialf? eller kandet vara kablarna till högtalarna?
har jbl 6.5 och diskanter, bak två pioneer sexnior alla sprakar
låter som du har bränd signal jord, går lätt att testa om det är så: ta en liten kabel och sätt den på RCA kabelns yttersta hölje (där den går in i stereon, sen jordar du den andra änden. fungerar det då så har du bränd signal jord
Som jag förstod det så driver TS högtalarna direkt på huvudenheten, och då spelar signaljord ingen roll. Jag gissar på lätt kortslutning på nån högtalarkabel!
nu så låter det bra som fan, jag kopplade inte ur en och en utan jag ratta bara på stereon och uteslöt högtalare för högtalare. såklart va det ju förardörren som va avskavd ganska rejält! (antagligen därför det funkade bra ibland) drog ny kabel och nu funkar det