4016
Sök

Köpråd: Rolig drifting/sladd bil.

55 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
#61
WolFMaN_16 skrev:
tjennare skrev:
WolFMaN_16 skrev:
det finns ju typ inge baksätte i en s13 så hur tänkte du där?smile hehe



Men du kan ju sitta 4 pers iaf?

men de kommer ju knappast bli bekvämt.

Nej men det är alltid bra att kunna skjussa folk från a till b.

136 Inlägg
23 april 2010
#62
Tro det eller ej, men Merca 300-24v är sjukt roliga! Underskatta aldrig en Benz wink

~Boogie Woogie~

4 682 Inlägg
23 april 2010
#63
Finns flera trådar där samma har diskuterats för,prova sökfunktionen,

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
23 april 2010
#64
Det är väldigt sällan man hittar en 200:a med 4 säten. Oftast brukar man slänga ut baksäten eftersom det mer eller mindre tar onödig plats är i praktiken bättre att hålla väskor än bakändor eftersom benutrymmet är lika med noll om inte föraren sitter som en asiat.

Om man kollar i din prisklass (vilket borde vara 10-20k om du vill ha råd med att köra bilen också) så är det främst Volvo, BMW och Mercor.

Hittade däremot http://www.blocket.se/stockholm/Opel_Om … 15&w=3 Vet dock inte om kraften i förhållandet till vikten är något jätte ståhej i den bilen

Mitt tips: På blocket ska du söka på spridare. då brukar man få fram gamla och billiga bilar som har en bra bit kraft.

EDIT: hittade precis denna: http://www.blocket.se/skaraborg/Nissan_ … 15&w=3
Senast redigerat av eddhedd (23 april 2010)


Meister
6 763 Inlägg
24 april 2010
#65
tjennare skrev:
camaro67 skrev:
tjennare skrev:

Tack! Du gav mig hopp! smile

men en s14 för 30k? Bara för den är från uk kan den väll inte vara så mycket billigare? yikes Eller skrev du fel kanske? tongue

rx7 Fc3 värkar ju ball men somsagt, hitta inte en enda på blocket.

Men folk brukar säga att man ska köpa en helt original s13 istället för en som är moddad/trimmad. Om motorn å bilen ser fresch ut borde de väll inte spela så stor roll? specielt om den har oljekylning.

Okej en s14 kanske är lite väl dyr även i england. Men en s13 därifrån kan du nog få en hel del godis med på köpet. Kanske kan hitta en s13 silvia till och med. Då får du ju sr20 och det är ju alltid ett plus. kolla lite på pistonheads om du hittar något kul

Högerstyrt är jag lite kritisk mot i högertrafik tongue

googlade pistonhead hittade någon sida men det var allt från försäkringar å bilservice.

Inga problem att köra högerstyrt i högertrafik.Var jobbigt första 5 milen typ. pistonheads.com/sales/


Meister
6 763 Inlägg
24 april 2010
#66
JDMy00 skrev:
camaro67 skrev:
tjennare skrev:

Dem var 2-sitsiga dock hmm visste jag inte

Måste iaf ha baksäte. tongue

Nu blev jag sugen på att sälja 200:an. big_smile

Sälj Audin istället wink

Det ska jag göra. Behöver ju lägga dom pengarna i motorn på 200:an tongue


Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 april 2010
#67
eddhedd skrev:
Det är väldigt sällan man hittar en 200:a med 4 säten. Oftast brukar man slänga ut baksäten eftersom det mer eller mindre tar onödig plats är i praktiken bättre att hålla väskor än bakändor eftersom benutrymmet är lika med noll om inte föraren sitter som en asiat.

Om man kollar i din prisklass (vilket borde vara 10-20k om du vill ha råd med att köra bilen också) så är det främst Volvo, BMW och Mercor.

Hittade däremot http://www.blocket.se/stockholm/Opel_Om … 15&w=3 Vet dock inte om kraften i förhållandet till vikten är något jätte ståhej i den bilen

Mitt tips: På blocket ska du söka på spridare. då brukar man få fram gamla och billiga bilar som har en bra bit kraft.

EDIT: hittade precis denna: http://www.blocket.se/skaraborg/Nissan_ … 15&w=3

Det är inte många motorstarka Bmw (eller Mercedes, men dessa är lite mindre utsatta) för under 20.000:- som inte är hård och kanske till och med slutkörda. Naturligtvis finns det guldkorn att finna, men är det en tysk man är ute efter brukar de ligga högre i värde än så.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

58 Inlägg
24 april 2010
#68
Senast redigerat av fembot (24 april 2010)

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
24 april 2010
#69
Jag säger köp en 200sx då det är den enda bilen du bryr dig om.
Alla förslag som folk ger dig klår ju en 200 utan att någon kan säga emot.
Seså, köp en 200 och bevisa motsatsen!

Om JAG hade börjat drifta hade jag tagit en gammal BMW 525, ja det stora åbäket.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

4 682 Inlägg
25 april 2010
#70
Rquired skrev:
Det är inte många motorstarka Bmw (eller Mercedes, men dessa är lite mindre utsatta) för under 20.000:- som inte är hård och kanske till och med slutkörda. Naturligtvis finns det guldkorn att finna, men är det en tysk man är ute efter brukar de ligga högre i värde än så.

Det kryllar ju av dom..
325 e30,535 e34,w124 300e osv

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 april 2010
#71
Moparboy440 skrev:
Rquired skrev:
Det är inte många motorstarka Bmw (eller Mercedes, men dessa är lite mindre utsatta) för under 20.000:- som inte är hård och kanske till och med slutkörda. Naturligtvis finns det guldkorn att finna, men är det en tysk man är ute efter brukar de ligga högre i värde än så.

Det kryllar ju av dom..
325 e30,535 e34,w124 300e osv

Jo, men att det finns många av dom betyder inte att en stor del inte är slutkörda. Det finns såklart fina vagnar, men allt jag skrev var att han får vara beredd på att stöta på dåliga exemplar med smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

58 Inlägg
25 april 2010
#72
Thunderbird88 skrev:
Jag säger köp en 200sx då det är den enda bilen du bryr dig om.
Alla förslag som folk ger dig klår ju en 200 utan att någon kan säga emot.
Seså, köp en 200 och bevisa motsatsen!

Om JAG hade börjat drifta hade jag tagit en gammal BMW 525, ja det stora åbäket.

Precis vad jag menar, det är redan kört haha. Jag hade också valt en 5 serie 520-535 smile

96 Inlägg
25 april 2010
#73
köp en svart mercedes 190 2,6 med manuell låda och orginal asd diff så har du iaf riktigt kul bil när det är blött ute. snygg och sportig bil med bra väghållning pris ca 15000kr


979 Inlägg
25 april 2010
#74
bmw 5 serie, 525/535. Bra och stabil bil! smile

Hpc

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
29 april 2010
#75
Köp något som "håller", gammal volvo turbo rekommenderar jag då delar är billiga, billiga att äga och är utmärkta att brehänga med.

Skall du ha en s13 som är funktionsduglig på sladd så får du lägga en hel del pengar PLUS att du skall kunna en del om bilar/motorer, för mycket skruvande blir det, trust me!

Ångrar att jag inte köpte mig en gammal volvo istället för en riskokare.
Men visst 200sx är ju ruggigt fräscha, men eftersom du inte bryr dig om utseendet på bilen så funkar vad som helst och för 35k får du en nice bil som ser ut som skit.


Mvh


32 Inlägg
29 april 2010
#76
KHRacing skrev:
tjennare skrev:
Jag vet att drifting inte är en billig sport därför hade jag tänkt köpa en billigare 200sx som lacken inte i det bästa skicket. Inte byta ut varenda skönhetsdetalj såfort den får en skada.
Värker inte vara en bra idé av dem svaren jag fått här hmm

Jag vill säga det tvärtom.

Drifting är den absolut BILLIGASTEmotorsportformen vi har i vårt land.

skaffa en 740 för 500kr
svetsa diffen, 200kr.
toklätta bilen: 0 kronor
skaffa 2 extra fälgar med däck från skroten 200kr
lös en PR-licens 150kr
lös en träningsavgift 200kr
kör som fan.

tävlingslicensen kostar 790kr för ett år & då måste man vara medlen i en SBf-klubb, cirka 200kr. men det är ju licenskrav inom alla motorsporter.

vilken annan motorsport i Sverige är billigare ?

det e fan dyrare med radiostyrd motorsport.

Var fan bor du om du kan träna osv.
Drifting är en sport som ligger tungt söderöver i sverige, jag tycket vi behöver få upp den och få fler tävlingar/banor norrut innan den blir så billig som du påstår.


Meister
6 763 Inlägg
29 april 2010
#77
LINGSTROM skrev:
Köp något som "håller", gammal volvo turbo rekommenderar jag då delar är billiga, billiga att äga och är utmärkta att brehänga med.

Skall du ha en s13 som är funktionsduglig på sladd så får du lägga en hel del pengar PLUS att du skall kunna en del om bilar/motorer, för mycket skruvande blir det, trust me!

Ångrar att jag inte köpte mig en gammal volvo istället för en riskokare.
Men visst 200sx är ju ruggigt fräscha, men eftersom du inte bryr dig om utseendet på bilen så funkar vad som helst och för 35k får du en nice bil som ser ut som skit.


Mvh

en s13 är ju betydligt mycket mer funktionsduglig på sladd än en Volvo. Och Volvo turbo verkar ju vara lite si och så med hållbarheten åxo.


Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
29 april 2010
#78
camaro67 skrev:
LINGSTROM skrev:
Köp något som "håller", gammal volvo turbo rekommenderar jag då delar är billiga, billiga att äga och är utmärkta att brehänga med.

Skall du ha en s13 som är funktionsduglig på sladd så får du lägga en hel del pengar PLUS att du skall kunna en del om bilar/motorer, för mycket skruvande blir det, trust me!

Ångrar att jag inte köpte mig en gammal volvo istället för en riskokare.
Men visst 200sx är ju ruggigt fräscha, men eftersom du inte bryr dig om utseendet på bilen så funkar vad som helst och för 35k får du en nice bil som ser ut som skit.


Mvh

en s13 är ju betydligt mycket mer funktionsduglig på sladd än en Volvo. Och Volvo turbo verkar ju vara lite si och så med hållbarheten åxo.

Visst är dom de MEN eftersom han skriver att han inte har någon inkomst förutom 1050:- i månaden är en s13 väldigt dyr att äga plus att köpa delar till.
Därför är en Gammal volvo billigare att ha, delar är lätta att få tag på för ett bra pris.


Men visst, vill han köpa en bil som han inte har råd att använda så fine ^^ wink


Mvh


carzy
461 Inlägg
KHRacing
30 april 2010
#80
sinaen skrev:
Var fan bor du om du kan träna osv.
Drifting är en sport som ligger tungt söderöver i sverige, jag tycket vi behöver få upp den och få fler tävlingar/banor norrut innan den blir så billig som du påstår.

PÅSTÅR ?..
detta är fakta på det avgifterna min klubb tar, sluta kalla folk du inte känner för saker innan du vet fakta.
vi har tävling varje månad & träning varje månad med 2 veckor imellan var gång.


Sök