Tjena. Har köpt ett sportfilter på biltema för 200kr. Jag undrar lite hur man ska montera den. Den är 3" och jag har lokaliserat vart de andra filtret sitter i bilen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att byta ut den.
Originala är ju bara platt och ligger i en svart låda. Kan någon gå igenom lite mer utförligt hur jag kan montera den nya, samt vilka delar som blir kvar så jag får ett litet hum.
Förstör inte motorn och luftmassemätare med ett sådant filter. Hoppa över det filtret och skaffa ett bättre/dyrare med rätt anslutning dvs 77 mm eller ett insatsfilter. Tänk på att du ska ha ett oljefritt luftfilter typ AEM.
Åk och lämna tillbaka skiten vill du sedan ha ett öppet sportfilter skaffa ett från BSR med avskärmning annars köp ett insatts sportfilter och byt ut i orginal box,som tidigare skrivande finns inga fördelar med ett sådant filter om man nu inte kör trimmat körde steg 4 på min gamla V40 den gick bättre med sport insattsfilter än med ett öppet filter trots att det var avskärmat. Biltemas filter är dessutom ett papp filter dom lite dyrare är gjorda av bomull och kan tvättas och oljas in om och om igen.