Nu efter start så på tomgång efter bara några minut så blir avgashuset ca 150-200 grader. Då börjar det ryka riktigt mycket, jag själv skulle gissa på att det är oljan som sitter på turbon när den kommer från fabrik. Men det slutar inte ryka... har haft igång den i ca 10min men ryker fortfarande lika mycket! Skall den bete sig såhär?
Sedan undrar jag en annan grej. Just nu kör jag utan dumpventil, stämmer det att tomgången slutar fungera som den ska då? Alltså att blien dör vid inbromsningar osv. Sedan tycker jag att bilen hackar lite vid låga varv, alltså när man kör. Ska självklart skaffa dumpventil, men bara undrar om det är pga det eller något annat som är fel/trasigt.
Sedan undrar jag en annan grej. Just nu kör jag utan dumpventil, stämmer det att tomgången slutar fungera som den ska då? Alltså att blien dör vid inbromsningar osv. Sedan tycker jag att bilen hackar lite vid låga varv, alltså när man kör. Ska självklart skaffa dumpventil, men bara undrar om det är pga det eller något annat som är fel/trasigt.
Tomgången ska fungera även när du kör utan dump. Den har inget med tomgången att göra. Enda gången det kan påverka är väl ifall man bara plockt bort originalventilen utan att sätta på ett dumplock pga att den så kan dra tjuvluft.